Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Ekonomika

Podľa prieskumu Slováci vlastnia v priemere tri vernostné karty

Ilustračné foto Foto: TASR

Približne tri štvrtiny (72 %) respondentov najčastejšie využíva kartu Club Card obchodného reťazca Tesco.

Bratislava 9. septembra (TASR) - Predajne a obchodné siete lákajú do svojich predajní zákazníkov tvorbou rôznych lojalitných programov. Medzi obľúbené a často využívané formy takýchto programov patria vernostné karty, ktoré v súčasnosti vlastní až 83 % slovenskej populácie. Disponujú nimi najmä ženy a obyvatelia Bratislavského kraja. Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúry TNS Slovakia.

V priemere vlastnia Slováci tri vernostné karty. Približne tri štvrtiny (72 %) respondentov najčastejšie využíva kartu Club Card obchodného reťazca Tesco. Štvrtina (26 %) opýtaných používa kartu Coop Jednota a pätina (21 %) Billa kartu. Často využívané sú aj DM karta (16 %), vernostné karty lekární (12 %), Shell (8 %), Dráčik (6 %), Dr. Max (6 %) a Orange (5 %).

Vernostné karty lekární a predajní Dráčik vlastnia predovšetkým ľudia vo veku od 30 do 39 rokov. Ženy disponujú hlavne DM kartou a muži kartou čerpacej stanice Shell. Do vernostného programu obchodného reťazca Coop Jednota sú zapojení najmä starší ľudia vo veku viac ako 50 rokov a obyvatelia Trnavského a Nitrianskeho kraja.

Takmer všetci vlastníci kariet tvrdia, že ich aktívne využívajú, pretože sa to oplatí (86 %). Väčšina ich nosí vždy pri sebe (87 %) a 81 % respondentov ich v predajniach predkladá automaticky a nečaká na vyzvanie predavačky.