Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Podnikateľský nápad roka má svojho víťaza

Víťazi získali pre svoj projekt RBi hlavnú cenu súťaže – reklamnú kampaň v hodnote 100.000 eur pre svoj podnikateľský nápad roka. Porota vyberala z takmer 300 prihlásených.

Bratislava 13. júna (TASR) - Podnikateľský nápad roka má svojho víťaza. Dvojica mladých podnikateľov z Piešťan – Daniel Minárik a Jozef Štefanka, zvíťazila s projektom RBi. Druhú cenu si odniesli autori projektu žuvačiek pre psov ChewChew Peter Mičuda a Ján Lihocký zo Zvolena. Na treťom mieste sa s projektom Biochar umiestnil Milan Brdársky z Revúcej.

Víťazi získali pre svoj projekt RBi hlavnú cenu súťaže – reklamnú kampaň v hodnote 100.000 eur pre svoj podnikateľský nápad roka. Porota vyberala z takmer 300 prihlásených.

Ako povedal pre TASR predseda odbornej poroty, prezident Združenia mladých podnikateľov Slovenska Ján Solík, vysoký záujem o súťaž hneď v jej 1. ročníku len potvrdzuje skutočnosť, že Slovensko je bohaté na invenčných a odvážnych ľudí.

Víťazný projekt RBi je cloudová business intelligence aplikácia zameraná na všetky segmenty maloobchodného prostredia. Spracováva veľké množstvo dát, ktoré toto prostredie ponúka a prostredníctvom tisícov reportov, analýz a vyhodnotení pomáha klientom zvýšiť profitabilitu. Aplikácia je vďaka jednoduchosti prístupná širokému spektru užívateľov a je dostupná zo všetkých zariadení pripojených k internetu. Podľa vyjadrenia víťazov do súťaže sa prihlásili kvôli získaniu spätnej väzby od profesionálov. Taktiež chceli v prípade úspechu dostať projekt do povedomia na trhu. Hlavná cena im výrazne pomôže v ďalšom rozvoji.

Podľa Solíka bola štruktúra prihlásených súťažných projektov veľmi rôznorodá. Až 32 % prihlásených nápadov bolo z oblasti IT, služby inšpirovali k novým nápadom 18 % prihlásených. Najmenej – len jedno percento prihlásených nápadov bolo z oblasti energetiky.

Do súťaže sa prihlásilo 78 % mužov a 22 % žien. Najviac prihlášok prišlo z Bratislavského kraja – 23 %, najmenej nápadov poslali trnavské podnikateľské nádeje  - len 5 %.

Prvý ročník súťaže Podnikateľský nápad roka, vyhlásilo Združenie mladých podnikateľov Slovenska v spolupráci s partnermi projektu. Cieľom súťaže bolo identifikovať inovatívne podnikateľské nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie.