Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Pohľadávky Sociálnej poisťovne vlani vzrástli o 71,8 milióna eur

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Vyplýva to zo Správy o plnení strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne v roku 2013, ktorú dnes vzala na vedomie vláda SR.

Bratislava 26. marca (TASR) – Sociálnej poisťovni (SP) minulý rok vzrástli pohľadávky o 71,8 milióna eur. Vyplýva to zo Správy o plnení strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne v roku 2013, ktorú dnes vzala na vedomie vláda SR.

Celkový stav pohľadávok SP medziročne vzrástol o 12,1 %, keď dosiahol k 31. decembru minulého roka 667,1 milióna eur, čo je o 71,8 milióna eur viac ako ku koncu roka 2012. "Sociálna poisťovňa v roku 2013 použila prostriedky správneho fondu v sume 124,8 milióna eur, čo je o 6,5 milióna eur viac, ako sa predpokladalo v schválenom rozpočte na rok 2013 (118,3 milióna eur). V porovnaní s tvorbou správneho fondu v bežnom roku 2013 (143,3 milióna eur) je to menej o 18,5 milióna eur," uviedla SP v správe.

Vlani SP predpísala 284.322 odvádzateľom dlžné poistné a príspevky na starobné dôchodkové sporenie v sume 272,2 milióna eur. "Taktiež v roku 2013 bolo predpísané penále 166.503 odvádzateľom v sume 59,223 milióna eur," priblížila SP v správe. V roku 2013 SP uložila 4733 pokút v sume 401.189,39 eura.

Poisťovňa v druhom polroku minulého roka zintenzívnila aj kontroly zamestnávateľov. Zamerala sa najmä na plnenie odvodových a oznamovacích povinností firiem. "Vlani bolo zamestnancami útvarov poistného pobočiek vykonaných 7107 kontrol u 7089 zamestnávateľov. Na základe ich výsledkov bolo rozhodnutím predpísané dlžné poistné v sume 4,57 milióna eur," uvádza sa v správe.

Od začiatku minulého roka podala návrhy na vykonanie exekúcie v celkovom objeme 104,2 milióna eur. V roku 2013 bolo v exekúcii uplatnených 141.661 rozhodnutí.

Sociálna poisťovňa si v minulom roku splnila aj iné strategické ciele. Napríklad zlepšila komunikáciu s občanmi. Dokazuje to väčší počet vybavených požiadaviek klientov v informačno-poradenskom centre. "V roku 2013 bolo vybavených spolu 394.787 požiadaviek klientov v osobnom kontakte, telefonickom kontakte i elektronickom kontakte. V porovnaní s rokom 2012 je to o 50.833 viac vybavených požiadaviek," priblížila SP. Okrem toho klientom začala poisťovňa vydávať aj potvrdenia o všetkých vyplácaných dávkach, zatiaľ čo rok predtým vydávala potvrdenia len o dôchodkových dávkach.