Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Za kvalitu si aj v obchodoch s poľovníckymi potrebami treba priplatiť

Ilustračná snímka Foto: TASR/Štefan Puškáš

Vizitkou seriózneho prístupu k zákazníkovi je podľa Ivana Spišiaka mladšieho aj poradenstvo, ktoré neodmysliteľne patrí ku každému predaju.

Bratislava/Banská Bystrica 23. mája (TASR) – Takmer každá predajňa špecializovaných poľovníckych potrieb má rozbehnutý aj internetový obchod. Zákazník si môže na diaľku objednať akýkoľvek tovar z ponuky, okrem zbraní a streliva, ktoré sa nemôžu cez internet predávať. Vizitkou seriózneho prístupu k zákazníkovi je podľa Ivana Spišiaka mladšieho z banskobystrickej spoločnosti Lesona aj poradenstvo, ktoré neodmysliteľne patrí ku každému predaju.

"Internetový obchod má rozbehnutý aj naša spoločnosť, viac sa však venujeme kamennej predajni a preferujeme osobný kontakt so zákazníkmi." Väčšinou, ako podotkol, ide o ľudí zanietených pre poľovníctvo, teda o špecifických zákazníkov. "Záujem je najmä o veci, ktoré sú nevyhnutné k poľovníctvu a sú základom pre výkon poľovníctva. Ide najmä o strelivo, až po veci, ktoré sú novinkami a zákazník si ich chce vyskúšať napriek tomu, že nie sú nevyhnutne potrebné," povedal Spišiak pre TASR.

Drahšie výrobky majú svojich výhradných dovozcov. Cenu ovplyvňuje aj značka výrobcu, ktorá je chránená, ale aj tradícia výroby, ktorá sa podpisuje aj pod kvalitu tovaru. V bežnom obchode, ako aj v špecializovanom poľovníckom môže zákazník zaplatiť za zimnú bundu 90 eur, ale aj 600 eur.

"Zákazník by mal pri výbere tovaru vsadiť skôr na kvalitu aj za cenu, že musí siahnuť hlbšie do vrecka. Obmedziť treba nákup lacných, najmä čínskych výrobkov, ktoré aj pri tomto sortimente tovarov zaplavujú trh. Mal by sa určite sústrediť na kvalitu a ako v každom prípade aj v tomto platí, že špecializovaná predajňa vie zákazníkovi ponúknuť viac, nielen čo sa týka sortimentu a kvality tovaru, ale aj poradenstva, ktoré je neodmysliteľnou súčasťou predaja tovaru," domnieva sa Spišiak. Napriek tomu skonštatoval, že na Slovensku je ešte vždy viac zákazníkov, ktorí neprijímajú dobré rady a chýba im ochota priplatiť si za kvalitu.