Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Pošta spúšťa službu elektronickej pohľadnice, ktorú doručí do schránok

Na snímke zľava riaditeľ Úseku prevádzky Slovenskej pošty Peter Kapusta, generálny riaditeľ Slovenskej pošty Róbert Gálik a riaditeľ Sekcie elektronickyých služieb Slovenskej pošty Marek Lendacký počas tlačovej konferencie na tému Predstavenie novej služby "Moja pohľadnica", vďaka ktorej si zákazníci môžu cez internet vytvoriť vlastnú originálnu pohľadnicu a predstavenie mobilnej aplikácie pre úhradu správnych a súdnych poplatkov 23. novembra 2017 v Bratislave. Foto: TASR

Spoločnosť takto reaguje na pokles záujmu o klasické služby, deficit vzniká aj masívnou elektronizáciou.

Bratislava 23. novembra (TASR) – Pohľadnicu z dovolenky alebo k blížiacim sa sviatkom si môžu ľudia sami navrhnúť a odoslať elektronicky. Pošta ju následne vytlačí a adresátovi klasicky doručí do schránky. Takúto novú službu práve spúšťa Slovenská pošta pod názvom "Moja pohľadnica".

"Verím, že vďaka produktu Moja pohľadnica na jednej strane vyhovieme zákazníkom, ktorí chcú posielať svojim blízkym osobné a originálne pohľadnice a na druhej strane vykompenzujeme pokles záujmu o klasické poštové služby," priblížil na štvrtkovom stretnutí s novinármi generálny riaditeľ Slovenskej pošty Róbert Gálik.

Pošta takto reaguje na pokles záujmu o klasické služby, deficit vzniká aj masívnou elektronizáciou. "Slovenská pošta výrazne stráca z elektronizácie najmä listových zásielok," objasnil Gálik. Takto podľa jeho slov asi úplne nenahradí prepad posielania pohľadníc, ale verí, že sa pohľadnice opäť dostanú do povedomia.

Nová služba je už dostupná na stránke Slovenskej pošty a zákazník má možnosť vybrať si z dvoch formátov – A6 (150x100 mm) a A5 (210x150 mm). K dispozícii sú preddefinované motívy, ale používateľ môže využiť aj vlastnú fotografiu. Zároveň má možnosť uviesť na pohľadnicu vlastný text.

Platba za ňu sa dá zrealizovať Poštovou kartou, ale dostupná je aj platba rôznymi kartami komerčných bánk. Klientovi je po uskutočnení platby zaslané potvrdenie o úhrade sumy na e-mailovú adresu, ktorú zadal pri vytváraní objednávky. Jednu pohľadnicu je možné zaslať viacerým adresátom a v rámci jednej objednávky je možné zrealizovať viac týchto produktov.

Pošta následne doručí pohľadnicu v rámci Slovenska do troch pracovných dní odo dňa objednania. V prípade posielania pohľadnice do zahraničia sa podľa pošty cena aj dĺžka dodania adekvátne zvyšuje, je však stále nižšia ako v prípade klasických pohľadníc. Tento produkt sa dá objednať cez mobilný telefón alebo z iného zariadenia, ktoré má prístup na internet.

"Cena v sebe zahŕňa aj tarifnú časť platby za doručenie, je to v tarife listu 2. triedy," konštatoval na margo menšieho formátu pohľadnice Gálik.