< späť

Pekárne našli odpoveď na konkurenciu obchodných reťazcov

Na snímke rožky Foto: TASR - Michal Svítok

Obchodné reťazce s dopekaním pečiva vzali pekárom časť trhu. A tak si pekári musia zabezpečovať predaj sami, charakterizoval vývojový trend predseda Zväzu pekárov a cukrárov ČR Jaromír Dřízal. i.

Praha 19. júna (TASR) - Obchodné reťazce s dopekaním pečiva vzali pekárom časť trhu. A tak si pekári musia zabezpečovať predaj sami, charakterizoval vývojový trend predseda Zväzu pekárov a cukrárov ČR Jaromír Dřízal. Kým sa reťazce dopekaním pečiva stali v podstate výrobcami, pekári sú čoraz častejšie zároveň aj obchodníkmi.

Na vlastný predaj sa spolieha pelhřimovská pekáreň Adélka. Má 23 predajní a cez ne sa k spotrebiteľom dostáva viac ako tretina produkcie. Aby boli výrobky čerstvé, dodávajú ich do obchodov trikrát denne. Dovoz pečiva obmedzila pekáreň do vzdialenosti 50 km.

Podľa kvalifikovaného odhadu Zväzu pekárov a cukrárov v krajine sa pekárenské výrobky predávajú v 2500 špecializovaných predajniach. Ich podiel na odbyte produkcie dosahuje 15 %.

Potvrdzuje sa trend, že si ľudia radi priplatia za kvalitné produkty. Dřízal uviedol, že ľudia si chcú chlieb vychutnať.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.