Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Ekonomika

Povesť finančnej inštitúcie môže poškodiť neetické správanie

Iustračné foto Foto: static.guim.co.uk

Negatívne svetlo by na povesť finančnej inštitúcie tiež vrhlo odhalenie nepriaznivých informácií o vlastníkovi firmy alebo jej manažmentu.

Bratislava 10. júna (TASR) - Povesť finančnej inštitúcie by v očiach verejnosti najviac poškodilo neetické správanie voči klientom, či únik dôverných informácií. Takmer polovica Slovákov si pritom vyberá finančné produkty tradičných a renomovaných značiek. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Pioneer Investments, ktorý zrealizovala v spolupráci s agentúrou STEM/MARK v marci tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18 až 65 rokov.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, neetické správanie nie je jediným faktorom, ktorý by mohol poškodiť hodnotu značky finančnej inštitúcie. "Dôverou verejnosti by podľa 9 z 10 respondentov otriasol aj nečakaný pokles výkonnosti alebo výrazné finančné straty spoločnosti," uvádza sa v prieskume.

Negatívne svetlo by na povesť finančnej inštitúcie tiež vrhlo odhalenie nepriaznivých informácií o vlastníkovi firmy alebo jej manažmentu. Naopak, najmenej by v očiach ľudí renomé značky ohrozila zmena vlastníka.

Väčšina Slovákov pritom vníma renomé a tradíciu značky pozitívne, rozhodujúcim kritériom pri nákupe finančnej služby sú však pre nich konkrétne parametre ponuky. Najčastejšie sa klienti nechajú ovplyvniť nízkymi alebo nulovými poplatkami a prísľubom vyšších výnosov alebo úročenia vkladov. "Viac ako sedem z desiatich respondentov uviedlo, že renomé firmy je pre nich dôležité a tradičné značky si váži, no v konkurencii tých nových strácajú tieto faktory pri rozhodovaní na význame," doplnila spoločnosť.

V prieskume tiež 17 % opýtaných uviedlo, že na ich voľbu majú tradičné značky jednoznačne vplyv, a myslia si, že na trhu budú mať vždy rozhodujúce slovo. Naopak, asi pre 8 % respondentov je tradícia a povesť prežitkom, na ktorý pri nákupnom rozhodovaní nepozerajú.