Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Akciová cena sa neraz nezhoduje s tým, čo obchod zákaznikovi nablokuje

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Združenie slovenských spotrebiteľov zaznamenalo viacero praktík, ktoré v praxi poškodzujú spotrebiteľov.

Bratislava 19. septembra (TASR) - Združenie slovenských spotrebiteľov (ZSS) zaznamenalo viacero praktík, ktoré v praxi poškodzujú spotrebiteľov. "Znížené akciové ceny, ktoré sú v predajni na výrobkoch, sa často nezhodujú s tými, ktoré potom zákazníkom účtujú pri pokladni. Často sú vyššie, čo pri nákupe väčšieho množstva položiek spotrebiteľ zistí až doma, alebo si rozdiely vôbec nevšimne," priblížil pre TASR výkonný riaditeľ ZSS Miroslav Tulák.

Poukázal tiež na uvádzanie nepravdivých informácií. "Dôležité sú najmä tie o bezpečnosti výrobkov, príčinou môže byť aj zlý preklad do slovenčiny," upozornil.

Pri internetovom predaji zákazník môže naraziť na nepravdivé informácie o vlastnostiach výrobku alebo služby. "Vyskytujú sa najmä na portáloch, ktoré ponúkajú zľavy. Predajca kupónu vie, že službu nebude možné využiť, pretože za jej poskytnutie dodávateľovi nezaplatil. Ide najmä o rôzne vyhliadkové lety, jazdy na automobilovom okruhu a podobné služby. Niektoré cestovné kancelárie zvyknú dávať zavádzajúce informácie o harmonograme letov, často ich menia pár dní pred termínmi, zavádzajúce sú aj informácie o kategórii hotela a s tým spojenej kvalite ubytovania, stravovania a služieb," doplnil Tulák.

V úverových zmluvách si podľa ASS treba všímať najmä ročnú percentuálnu mieru nákladov (RPMN). "Vyskytujú sa prípady, kedy býva nesprávne vypočítaná. Ale pozor si treba dávať aj pri kúpe auta v bazári, nechať si podrobne vysvetliť poistné podmienky. Stáva sa, že sú zavádzajúce, zákazník by si v prvom rade mal vyžiadať certifikát originality, ktorý je dokladom o tom, že auto nie je odcudzené," upozornil výkonný riaditeľ ZSS.