Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 7. jún 2024Meniny má Róbert
< sekcia Ekonomika

Prieskum: V týchto obchodoch nakupujú Slováci najradšej

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Agentúra TNS Slovakia uskutočnila prieskum v máji prostredníctvom internetu na vzorke 1000 respondentov.

Bratislava 7. augusta (TASR) - Slováci najradšej nakupujú v obchodných reťazcoch Lidl a Kaufland. Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý sa uskutočnil v máji prostredníctvom internetu na vzorke 1000 respondentov.

Pre Lidl sa v prieskume rozhodlo 38 % opýtaných a Kaufland si zvolilo 35 % respondentov. Dôvodom je to, že podľa ľudí sa dajú práve v týchto reťazcoch robiť najvýhodnejšie nákupy a tiež pre orientáciu v predajni, personál či celkovú atmosféru obchodu.

Na treťom mieste sa v obľúbenosti umiestnila sieť Tesco s 29 %, 18 % ľudí chodí rado do predajne Coop Jednota a 12 % do Billy.

Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria podľa prieskumu prijateľné ceny s 86 %, čerstvosť s 85 %, kvalita produktov s 83 % a čistota predajne so 79 %. Privátne značky obchodných reťazcov sú pritom dôležité len pre približne tretinu, teda 38 % zákazníkov.