Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Ekonomika

PRIESKUM: Slováci navštevujú nákupné centrá častejšie ako Česi

Ilustračná snímka Foto: TASR/Pavel Neubauer

Priemerný obrat v nákupných centrách v oboch krajinách medziročne vzrástol, v ČR o 7,7 percenta, v SR o 5,6 percenta.

Bratislava 11. júna (TASR) – Slováci navštevujú nákupné centrá viac ako Česi. Vyplýva to z analýzy Shopping Centre Index (SCI) – Index nákupných centier spoločnosti CBRE Slovensko, na ktorú sa odvoláva stránka Čechov na Slovensku www.cesi.sk.

Spomínaná analýza si všímala nielen výkonnosť slovenských obchodných centier v regiónoch mimo Bratislavy, ale porovnala aj vývoj v návštevnosti, obratoch či výškach prenájmu medzi slovenskými a českými nákupnými centrami mimo hlavných miest.

Na Slovensku sa prieskum týkal 14 nákupných centier, ktoré ponúkajú 940 obchodných jednotiek na necelých 250.000 štvorcových metroch (m2) prenajatej plochy. V ČR bolo do prieskumu zaradených 16 obchodných centier v 11 krajoch s približne 1500 obchodmi na 420.000 m2.

Analýza zistila, že české nákupné centrá v roku 2016 navštívilo 67 miliónov kupujúcich, tie slovenské 63 miliónov ľudí. "V prepočte to znamená, že na jeden štvorcový meter nákupnej plochy v regionálnych nákupných centrách v SR prišlo vlani 256 zákazníkov, zatiaľ čo v Českej republike 160," upozornil portál cesi.sk.

Priemerný obrat v nákupných centrách v oboch krajinách medziročne vzrástol, v ČR o 7,7 percenta, v SR o 5,6 percenta. V oboch krajinách zaznamenali najväčšiu návštevnosť sektory zábavy (kiná, fitnes centrá...) a prevádzky stravovacích a reštauračných služieb. Práve v druhom segmente odborníci očakávajú ďalší nárast záujmu i to, že rozšírenie podielu stravovacích a reštauračných prevádzok v nákupných centrách môže v blízkej budúcnosti dosiahnuť až štvrtinu ich celkovej plochy.