Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Ekonomika

PRIESKUM: Viac ako polovica obyvateľov SR má až päť vernostných kariet

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Júlia Jánošíková

Od vernostných programov respondenti očakávajú najmä zľavy.

Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Bratislava 6. apríla (TASR) - Tri štvrtiny obyvateľov Slovenska uprednostňujú nakupovanie v obchodoch, v ktorých majú zľavy vďaka vernostnej karte. Členom aspoň jedného vernostného programu je 96 % respondentov, pričom viac ako polovica má až päť vernostných kariet. Vyplýva to z online prieskumu agentúry Median pre spoločnosť Shell, ktorý sa uskutočnil na vzorke 508 respondentov zo Slovenska.

Od vernostných programov respondenti očakávajú najmä zľavy. Najčastejšie si ich spájajú s nákupom potravín (73 %), čerpacími stanicami (60 %) a drogériami (54 %). Viac ako tri štvrtiny opýtaných (77 %) uprednostňujú priamu zľavu z ceny produktu či služby a 70 % výmenu bodov za zľavu na celý nákup.

"Cenové zľavy najviac využívajú ľudia vo vekovej skupine 30 až 39 rokov s maturitou či vysokoškolským vzdelaním. Nefinančné výhody v podobe predĺženej záruky či elektronického dokladu najviac motivujú pri výbere vernostného programu mladých ľudí v skupine 18 až 29 rokov," uviedla spoločnosť.

Agentúra realizovala rovnaký prieskum súbežne aj v Česku na vzorke 505 respondentov. Z porovnania vyplynulo, že prostredníctvom vernostných programov sa snaží ušetriť viac Čechov (82 %) ako Slovákov (77 %). "Česi celkovo využívajú vernostné programy vo väčšej miere. Presne tretina je zaregistrovaná až v desiatich vernostných programoch voči 29 % Slovákov," dodala spoločnosť.

Vernostný program používa ako aplikáciu v mobile 70 % obyvateľov Slovenska, zatiaľ čo v podobe plastovej karty 66 % opýtaných. Naopak, v Česku väčšia skupina uprednostňuje plastové karty (71 %) pred aplikáciami (66 %).

"Česi aj Slováci majú vo vernostných programoch rôznych segmentov veľmi podobné zastúpenie mužov a žien. Kým vo vernostných programoch predajní s potravinami či drogériou sú v oboch krajinách viac registrované ženy, vernostné programy čerpacích staníc oslovili vo väčšej miere mužov," uzavrela spoločnosť.