Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

R. FICO: Téma autobusov a vlakov bude až v treťom sociálnom balíčku

Na archívnej snímke premiér SR Robert Fico Foto: TASR/Martin Baumann

Komplexné nové riešenie autobusovej a vlakovej dopravy predstaví vládna strana Smer-SD až v treťom sociálnom balíčku. Ten má byť známy začiatkom roka 2016.

Bratislava 22. mája (TASR) – Komplexné nové riešenie autobusovej a vlakovej dopravy predstaví vládna strana Smer-SD až v treťom sociálnom balíčku. Ten má byť známy začiatkom roka 2016. Na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave to vyhlásil premiér Robert Fico (Smer-SD).
uviedol premiér. Má ísť podľa jeho slov o komplexné riešenie tejto problematiky. Na sobotňajšom (23.5.) sneme Smeru-SD by tak pri predstavovaní druhého sociálneho balíčka nemali zaznieť opatrenia týkajúce zliav v autobusoch. "Zajtra budú iné prekvapenia," avizoval Fico.

V prípade vlakovej a autobusovej dopravy je podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) problém v tom, že kým vlaky objednáva centrálne štát prostredníctvom rezortu dopravy, prímestské autobusy patria do kompetencie jednotlivých krajov. Podľa Počiatka sa tak stáva, že na niektorých trasách jazdia súbežne vlakové aj autobusové spoje.

"Našou ambíciou je zriadiť centrálnu dopravnú autoritu, ktorá by jednotne objednávala výkony vo verejnom záujme aj na železnici, aj v autobusoch," opísal minister. Či sa naozaj zriadi takáto jednotná centrálna autorita, alebo sa zvýši koordinácia medzi štátom a vyššími územnými celkami, to má byť známe až pri predstavení tretieho sociálneho balíčka.

Predseda vlády dnes zároveň vyzdvihol opatrenie štátu, ktorým sa zaviedlo nulové cestovné vo vlakoch pre študentov a dôchodcov. Na bezplatnú dopravu sa podľa jeho slov ku dnešnému dňu zaregistrovalo 762.000 ľudí a celkovo stúpol počet cestujúcich vo vlakoch o približne 17 %.

Záujem je podľa vlády aj o zľavy pre pracujúcich, ktoré štát zvýšil na jednotnú úroveň 50 %. Počet týchto cestujúcich sa zvýšil o viac ako 10 %.

Štát pôvodne odhadoval, že ho budú tieto opatrenia vo vlakoch stáť ročne 13 miliónov eur. Počiatek na základe predbežných údajov trvá na tom, že táto suma bude stačiť. V železničnej doprave sa totiž podľa neho neznížil záujem o cestovanie pri platiacich cestujúcich, vzrástol počet ľudí, ktorí vlakom dochádzajú do práce a tiež si viac ľudí kupuje miestenky. To všetko podľa neho pozitívne vplýva na tržby.