< sekcia Ekonomika

Radíme: Sociálne poistenie riešte len v priamom kontakte s poisťovňou

Sociálna poisťovňa, archívna snímka. Foto: TASR/Martin Baumann

Vyskytli sa totiž prípady podvodného konania nielen formou návštevy v bydlisku, ale aj formou e-mailov či listov.

Bratislava 20. septembra (TASR) - Občania by sa nemali nechať oklamať praktikami podvodníkov a svoje sociálne záležitosti by si mali riešiť vždy výlučne v priamom kontakte so Sociálnou poisťovňou (SP). Vyskytli sa totiž prípady podvodného konania nielen formou návštevy v bydlisku, ale aj formou e-mailov, listov, v ktorých podvodne žiadali občanov, aby napr. zaplatili dlh voči SP.

"Upozorňujeme občanov, že pracovníci poisťovne nikdy nenavštevujú poistencov v mieste ich bydliska s rôznymi ponukami na akékoľvek poistenie, sporenie alebo vyberanie peňazí. Občania by preto nikdy nemali reagovať na takéto ponuky a výzvy od neznámych osôb, ktoré ich navštívia v mieste bydliska, alebo ich oslovia na ulici a vydávajú sa za zamestnancov Sociálnej poisťovne," radí Peter Višváder, hovorca poisťovne.

Podľa neho Sociálna poisťovňa nenavštevuje ľudí doma, jej zamestnanec môže poistenca navštíviť iba v súvislosti s kontrolou liečebného režimu počas pracovnej neschopnosti.

Občania si môžu všetky záležitosti spoľahlivo vyriešiť či už návštevou pobočky poisťovne, alebo telefonicky či e-mailom v kontakte s Informačno-poradenským centrom Sociálnej poisťovne.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.