Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 11. máj 2024Meniny má Blažena
< sekcia Ekonomika

Reuters: Európske automobilky musia konkurovať novým ázijským hráčom

Na archívnej snímke nabíjanie elektromobilu. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Uviedli to analytici a šéfovia automobiliek na mníchovskom veľtrhu mobility IAA.

Mníchov 4. septembra (TASR) - Európski výrobcovia automobilov musia dokázať svoju schopnosť konkurovať novým ázijským hráčom v ére elektromobilov. A to vo všetkom od produktovej a finančnej stratégie až po riadenie dodávateľského reťazca. Uviedli to analytici a šéfovia automobiliek na mníchovskom veľtrhu mobility IAA. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Približne 41 % vystavovateľov na tohtoročnom veľtrhu má sídlo v Ázii, pričom počet čínskych spoločností sa viac ako zdvojnásobil vrátane kľúčových hráčov v oblasti výroby batérií a elektrických vozidiel, ako sú BYD, CATL a XPeng.

"Európa musí prestať byť z makroekonomického hľadiska naivná zoči-voči Číne," povedal v nedeľu (3. 9.) novinárom Gilles Le Borgne, technický šéf Renaultu. Poukázal pritom na fakt, že ázijská krajina kontroluje celý dodávateľský reťazec batérií.

Generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo v pondelok uviedol tiež, že Čína je veľmi konkurencieschopná, pokiaľ ide o dodávateľský reťazec elektrických vozidiel.

Predstavitelia čínskych a nemeckých spoločností vrátane popredných nemeckých výrobcov automobilov a dodávateľov a čínskych firiem LeapMotor a Horizon Robotics vystúpia tiež na IAA tento týždeň.

Kľúčovou témou budú ceny elektromobilov, pričom Tesla predstaví svoj modernizovaný Model 3, ktorý sa v Európe začne predávať od októbra za 42.990 eur.

Mercedes-Benz zase predstaví na veľtrhu svoju kompaktnú triedu CLA a BMW svoju Neue Klasse, pričom obe automobilky sa zameriavajú na dlhší dojazd a efektivitu pri znížení výrobných nákladov na polovicu.

Volkswagen v nedeľu (3. 9.) načrtol nový, na dizajn orientovaný prístup k svojej značke CUPRA, pričom hlavní dizajnéri užšie spolupracovali s vedením značky na výraznejšej diferenciácii.