Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Rezervačný systém Sociálnej poisťovne využilo už takmer 30.000 ľudí

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Pomocou systému si poistenci môžu rezervovať presný termín návštevy v ktorejkoľvek pobočke poisťovne a vyhnúť sa zbytočnému čakaniu.

Bratislava 12. septembra (TASR) - Rezervačný systém, ktorý Sociálna poisťovňa (SP) spustila vo všetkých pobočkách v polovici januára tohto roku, využilo už takmer 30.000 poistencov. Pomocou systému si poistenci môžu rezervovať presný termín návštevy v ktorejkoľvek pobočke poisťovne a vyhnúť sa zbytočnému čakaniu.

Možnosť rezervovať si termín návštevy smeruje k najčastejšie používaným a časovo náročnejším druhom agendy, akým je spisovanie žiadostí o niektorý z dôchodkov, spísanie zápisnice vo veci týkajúcej sa dôchodkového poistenia alebo agendy zamestnanie a práca SZČO v EÚ a povinnosti voči SP.

"Najviac poistencov – 14.964 – si doteraz rezervovalo termín na spísanie žiadosti o starobný dôchodok. Druhou najčastejšie využívanou agendou boli žiadosti o invalidný dôchodok. Vďaka rezervačnému systému nečakalo v rade medzi ostatnými návštevníkmi pobočiek 8069 poistencov. Významne je služba využívaná aj pri žiadostiach o predčasný starobný dôchodok, termín si rezervovalo 3851 žiadateľov. Spomedzi mesiacov najčastejšie sa zatiaľ táto služba využívala v máji – vtedy si rezervovalo presný čas na svoju návštevu pobočky 4206 poistencov," uviedol Peter Višváder, hovorca poisťovne.

Ak poistenec príde do pobočky SP bez objednania a až tam sa rozhodne nečakať, termín si môže rezervovať priamo na mieste – kiosk pobočky je k dispozícii. Pri ďalšej návšteve už nebude čakať poistenec, ale zamestnanec Sociálnej poisťovne bude čakať na neho. Termín si možno rezervovať aj telefonicky prostredníctvom Informačno-poradenského centra poisťovne.