Najsilnejšie dátumy pre nákup darčekov boli tri. Prvým bola nedeľa 25. november, ktorá súvisela so zľavovou akciou známou pod pomenovaním Black Friday.
Autor TASR
Bratislava 23. decembra (TASR) - Na nákup vianočných darčekov cez internet mysleli Slováci v predstihu a nenechali si ich na poslednú chvíľu. Podľa porovnávacieho portálu Heureka.sk to vyplýva z údajov elektronických obchodov.
Najsilnejšie dátumy pre nákup darčekov boli tri. Prvým bola nedeľa 25. november, ktorá súvisela so zľavovou akciou známou pod pomenovaním Black Friday. "Prvým silným dňom počas ktorého sa začali nakupovať vianočné darčeky bola nedeľa po Black Friday, kedy zákazníci využili zľavy," zhodnotil marketingový riaditeľ portálu Michal Vodák.
Ďalšie dva silné dni boli následne 3. december a 9. december. Podľa Vodáka to znamená, že ľudia sa rozhodli nakupovať darčeky v predstihu.
Čo sa týka toho, aké darčeky sa ľudia rozhodli na Vianoce nakupovať, tohtoročným top darčekom by mala byť elektronika. Podľa prieskumu uskutočneného pre spoločnosť Home Credit si plánuje viac ako 60 % Slovákov v rámci rodiny darovať na Vianoce niečo z elektroniky. Či už je to mobil, tablet, televízor, počítač, DVD prehrávač alebo herná konzola.
"V tomto prípade ide o trend, ktorý sledujeme nielen na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách. Pre porovnanie, v Českej republike sa elektronika ako darček objaví ešte vo väčšej miere ako na Slovensku, keďže u našich západných susedov sa to blíži až k 70 %," priblížil analytik trhu zo spoločnosti Home Credit Jaroslav Ondrušek.
Tretina domácností, často aj v predstihu, si dáva ako vianočný darček veľký spotrebič, ako je napríklad práčka, chladnička či sporák. "Je evidentné, že viacerí Slováci sa správajú pri obdarúvaní svojich blízkych na Vianoce pragmaticky, pričom niektoré darčeky kupujú v poriadnom aj niekoľkomesačnom predstihu. Jednoducho si povedia, že toto si dávame akože pod stromček a používajú to už aj pred tým," zhodnotil Ondrušek.
Dvanástim percentám opýtaných tento rok pribudne nový kus nábytku, trebárs modernejšia sedačka, posteľ alebo väčšia skriňa. Približne taký istý počet respondentov uvádza ako darček predplatenú dovolenku pre svojich blízkych. Pokiaľ ide o finančne najnáročnejšie darčeky, tri percentá Slovákov si dávajú k Vianociam rekonštrukciu domu alebo bytu a nájdu sa aj dve percentá takých, ktorí sa môžu tešiť z nového auta.
Najsilnejšie dátumy pre nákup darčekov boli tri. Prvým bola nedeľa 25. november, ktorá súvisela so zľavovou akciou známou pod pomenovaním Black Friday. "Prvým silným dňom počas ktorého sa začali nakupovať vianočné darčeky bola nedeľa po Black Friday, kedy zákazníci využili zľavy," zhodnotil marketingový riaditeľ portálu Michal Vodák.
Ďalšie dva silné dni boli následne 3. december a 9. december. Podľa Vodáka to znamená, že ľudia sa rozhodli nakupovať darčeky v predstihu.
Čo sa týka toho, aké darčeky sa ľudia rozhodli na Vianoce nakupovať, tohtoročným top darčekom by mala byť elektronika. Podľa prieskumu uskutočneného pre spoločnosť Home Credit si plánuje viac ako 60 % Slovákov v rámci rodiny darovať na Vianoce niečo z elektroniky. Či už je to mobil, tablet, televízor, počítač, DVD prehrávač alebo herná konzola.
"V tomto prípade ide o trend, ktorý sledujeme nielen na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách. Pre porovnanie, v Českej republike sa elektronika ako darček objaví ešte vo väčšej miere ako na Slovensku, keďže u našich západných susedov sa to blíži až k 70 %," priblížil analytik trhu zo spoločnosti Home Credit Jaroslav Ondrušek.
Tretina domácností, často aj v predstihu, si dáva ako vianočný darček veľký spotrebič, ako je napríklad práčka, chladnička či sporák. "Je evidentné, že viacerí Slováci sa správajú pri obdarúvaní svojich blízkych na Vianoce pragmaticky, pričom niektoré darčeky kupujú v poriadnom aj niekoľkomesačnom predstihu. Jednoducho si povedia, že toto si dávame akože pod stromček a používajú to už aj pred tým," zhodnotil Ondrušek.
Dvanástim percentám opýtaných tento rok pribudne nový kus nábytku, trebárs modernejšia sedačka, posteľ alebo väčšia skriňa. Približne taký istý počet respondentov uvádza ako darček predplatenú dovolenku pre svojich blízkych. Pokiaľ ide o finančne najnáročnejšie darčeky, tri percentá Slovákov si dávajú k Vianociam rekonštrukciu domu alebo bytu a nájdu sa aj dve percentá takých, ktorí sa môžu tešiť z nového auta.