Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 8. máj 2024Meniny má Ingrida
< sekcia Ekonomika

Seniori pristupujú aktívnejšie k spravovaniu svojich financií

Ilustračné foto Foto: TASR/Vladimír Benko

Prieskum potvrdil, že klienti nad 60 rokov aktívnejšie využívajú aj internetbanking, záujem stúpol až o takmer 91 %. Najstarší aktívny klient, ktorý má zriadený internetbanking k účtu má 101 rokov.

Bratislava 9. decembra (TASR) - Bankový sektor zaznamenal aktívnejší prístup seniorov vo využívaní bankových služieb. Živo sa zaujímajú o bankové služby a preferujú tie, ktoré sú pre nich výhodné, zrozumiteľné a jednoduché.

Uviedli to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi zástupcovia Poštovej banky.

V rámci interného prieskumu Poštová banka porovnala prístup aktívnych a pasívnych klientov nad 60 rokov. Rozdiely v ich požiadavkách sú výrazné. Pri pasívnejších klientoch so seniorským účtom vlastní platobnú kartu len každý piaty. Iba 10 % z nich ju využíva na platbu v obchode a len 5 % ju využíva na výber hotovosti častejšie ako trikrát mesačne. Tí aktívnejší ju z peňaženky vyberajú častejšie.

Prieskum rovnako potvrdil, že všetci klienti nad 60 rokov aktívnejšie využívajú aj internetbanking. V tejto vekovej skupine stúpol záujem o túto službu až o takmer 91 %. Súvisí to aj s rozširovaním prístupu k internetu a s faktom, že „noví“ seniori si prenášajú zvyk využívať internetbanking z aktívneho života. Najčastejšie využívajú internetbanking v dňoch, kedy sú im na účet pripisované dôchodky.

Podľa Angeliky Farkašovej z Poštovej banky klienti cez internet platia primárne faktúry spojené s ich životnými potrebami, ako sú nájom, strava, energie či telekomunikácie. Najstarší aktívny klient, ktorý má zriadený internetbanking k účtu má 101 rokov.