Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 13. máj 2024Meniny má Servác
< sekcia Ekonomika

Skanska obnovila na Podpoľaní 24 km ciest, v meste je nová križovatka

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Remiaš

Novovybudovaná kruhová križovatka v Hriňovej má polomer 19 m so stredovým ostrovčekom s priemerom 10,5 m.

Hriňová 4. júla (TASR) - V okrese Detva majú motoristi od júna možnosť využívať opravené regionálne komunikácie II. triedy č. II/526 a II/529. Navyše, celkovú dopravnú situáciu v meste Hriňová zlepšila novovybudovaná kruhová križovatka. TASR o tom informovala Andrea Vráblová, špecialistka komunikácie spoločnosti Skanska SK, ktorá stavby realizovala.

"Cesty, ktoré boli pôvodne v havarijnom stave, sú teraz vďaka novému zosilnenému povrchu a opraveným krajniciam bezpečnejšie a komfortnejšie," uviedla Vráblová.

Novovybudovaná kruhová križovatka v Hriňovej má polomer 19 m so stredovým ostrovčekom s priemerom 10,5 m. Dopravu zabezpečuje v jazdnom pruhu so šírkou 6 m s výjazdom na smer Kriváň, Slanec, Látky a Vrch Slatina. Bezpečnosť cestnej premávky na vstupoch do mesta zvýšia nové solárne merače rýchlostí.

"Komunikácia za križovatkou bola zároveň rozšírená a pre obyvateľov cestujúcich autobusom bola vybudovaná nová autobusová zastávka," uviedol stavbyvedúci Skanska SK Jozef Róža. „Obnovou prešli i priľahlé chodníky pre peších a získali bezbariérovú úpravu,“ dodal.

Cesta II. triedy č. II/526 prepája obce Kriváň, Korytárky, mesto Hriňová, Detvianska Huta a obec Látky v okrese Detva. Cesta II. triedy č. II/529 prepája mesto Hriňová s okresom Brezno cez obec Vrch Slatina. Rekonštrukciou a modernizáciou vybraných úsekov v celkovej dĺžke viac ako 24 km bol odstránený ich havarijný stav.

Zosilnenie vozoviek zabezpečili pracovníci Skanska SK položením novej obrusnej asfaltovej vrstvy, čomu predchádzalo odstránenie porúch – oprava sieťových rozpadov, prepadnutých krajníc, výtlkov a trhlín na vozovke. Poškodené zvodidlá vymenili za nové a pôvodné natreli ochranným náterom. Zároveň vyčistili a prehĺbili cestné rigoly.

Investorom stavieb bol Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý na ne získal prostriedky z Európskeho fondu sociálneho rozvoja (85 %), štátneho rozpočtu (10 %) a päť percent tvorilo vlastné spolufinancovanie. Zmluvná cena dosiahla približne 1,84 milióna eur.