Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Ekonomika

Skupina Kofola v prvom polroku medziročne zvýšila zisk EBITDA o 34 %

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Hlavným dôvodom rastu v druhom kvartáli je predovšetkým výrazný júnový rast dopytu po otvorení trhu vrátane segmentu gastronómie.

Bratislava 3. septembra (TASR) – Skupina Kofola zvýšila v prvom polroku tržby o 7,3 % na 114,2 milióna eur a prevádzkový zisk pred započítaním daní, úrokov a odpisov (EBITDA) zvýšila v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 34,6 % na 18,2 milióna eur. V druhom štvrťroku sa skupine Kofola EBITDA medzikvartálne zvýšila o 64,5 %, informovala v piatok spoločnosť.

K výraznému rastu tržieb aj prevádzkového zisku EBITDA prispelo otvorenie trhu aj správne načasovanie aktivít. Hlavným dôvodom rastu v druhom kvartáli je predovšetkým výrazný júnový rast dopytu po otvorení trhu vrátane segmentu gastronómie. „Predaje podporilo aj počasie a voľnejší pohyb osôb na všetkých trhoch. Výsledkom sú historicky rekordné júnové predaje,“ uviedla firma. Vzhľadom na následný pozitívny vývoj letnej sezóny spresnil manažment Kofoly svoj odhad tohtoročného prevádzkového zisku EBITDA na rozmedzie 1,08 – 1,15 miliardy českých korún (42,5 – 45,3 milióna eur).

„Po otvorení krčiem a reštaurácií bol návrat ich zákazníkov najskôr veľmi opatrný a chvíľu trval. Od druhej polovice júna však už začali podniky fungovať výrazne lepšie, a to spôsobilo skokový rast dopytu po našich nápojoch na čele s čapovanou Kofolou. Záujem o celé portfólio bol taký veľký, že sú naše konečné júnové čísla za český a slovenský trh najlepšie v histórii firmy,“ uviedol k výsledkom finančný riaditeľ Skupiny Kofola Martin Pisklák.

K dobrým výsledkom skupiny prispel podľa Piskláka aj rast dopytu v adriatickom regióne, kde došlo pred letom k uvoľneniu pandemických opatrení a zároveň sa doň začali vracať turisti z celej Európy. „To sa, samozrejme, pozitívne prejavilo na predajoch našich značiek,“ dodal Pisklák. Medzi dôležité novinky patrí začatie strategickej spolupráce s najväčším výrobcom džúsov v regióne, spoločnosťou Fructal, a tiež plnenie chorvátskej značky pramenitej vody do fliaš zo 100 % recyklovaného PET materiálu.

(1 EUR = 25,382 CZK)