Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Slovenské potraviny majú na tržbách Tesco Stores SR 65-% podiel

Michal Dyttert Foto: TASR/Pavel Neubauer

Podľa člena predstavenstva Tesco Stores SR, a. s., Michal Dyttert prieskum ukazuje, že sú kategórie produktov, kde dokážu slovenskí výrobcovia ponúknuť kvalitné produkty a byť konkurencie schopný.

Bratislava 1. júla (TASR) - Slovenské potravinárske výrobky mali na regáloch predajní v júni tohto roku 46-% podiel, pričom oproti roku 2011 poklesol o 4 percentuálne body. Vyplynulo to z prieskumu agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.

"Metodika tohto prieskumu nie je správna a to z viacerých dôvodov. Meria totiž zastúpenie výrobkov na regáloch a nie podiel na tržbách, ktorý je dôležitý z hľadiska ekonomiky. Taktiež nezohľadňuje veľmi dôležité položky ako chlieb a pečivo, pultové potraviny (krájané syry, údeniny, šunky a podobne). Rovnako nemeria ovocie a zeleninu. Na našich tržbách sa slovenské výrobky podieľajú 65 % a to považujeme za dôležité," uviedol pre TASR v reakcii na prieskum člen predstavenstva Tesco Stores SR, a. s., Michal Dyttert.

Samotný prieskum podľa neho zároveň ukazuje, že sú kategórie produktov, kde dokážu slovenskí výrobcovia ponúknuť kvalitné produkty a byť konkurencieschopní, a sú kategórie, kde to nevedia. "To je otázka na producentov v tých oblastiach, kde je ponuka slabá," dodal.