Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Slovenský reklamný trh rástol najpomalšie od roku 2011

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta

TOP kategóriou, na propagáciu ktorej minuli zadávatelia najviac peňazí, bola kategória Banky.

Bratislava 30. apríla (TASR) - Reklamný trh vzrástol v roku 2014 o 4,7 percenta a výdavky do reklamy v offline médiách prekročili jednu miliardu eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Analýza poukazuje na to, že tempo rastu bolo najpomalšie od roku 2011. "Najvýznamnejším akcelerátorom medziročného vývoja celého reklamného trhu je nárast výdavkov do televíznej reklamy v objeme 5,5 percenta," uviedla PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková s poukázaním na takmer 70-percentný podiel televízie v mediamixe tradičných médií. "Pozitívny vývoj zaznamenali aj investície do reklamy v rádiu (5,7 percenta) a outdoore (6,3 percenta)," dodala.

TOP kategóriou, na propagáciu ktorej minuli zadávatelia najviac peňazí, bola kategória Banky, nasledujú kategórie Telekomunikačné služby, Autá, Lieky a Obchod, maloobchod. "Prvých päť kategórií sa v TOP 5 nachádzalo aj v roku 2013, avšak kategórie Autá a Lieky si vymenili oproti roku 2013 pozície v rebríčku," spresnila Bunčáková.

Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, aj keď medziročne zredukoval svoje výdavky o 17 percent. Všetci traja zadávatelia z TOP 3 boli mobilní operátori.