Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Sociálna poisťovňa zvyšuje objem elektronickej komunikácie

Foto: TASR/Radovan Stoklasa

V prípade, že občan má aktívnu elektronickú schránku, Sociálna poisťovňa s ním komunikuje elektronicky.

Bratislava 19. novembra (TASR) - Komunikácia Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku neustále narastá. Ak od januára do konca októbra 2017 ústredie poisťovne prijalo 106.940 elektronických podaní a odoslalo ich 66.186, v tomto roku je počet zásielok doručených cez elektronickú schránku viac ako dvojnásobný a počet odoslaných vyše trojnásobný. Od januára do októbra 2018 ústredie Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku prijalo 232.444 podaní a zaslalo 213.636 podaní.

"V prípade, že občan má aktívnu elektronickú schránku, Sociálna poisťovňa s ním komunikuje elektronicky. Ak si elektronickú schránku neaktivoval na doručenie, hoci si vybavil občiansky preukaz s čipom, poisťovňa s ním nemôže komunikovať cez elektronickú schránku a komunikuje papierovo. Poisťovňa si vždy sama preveruje, či má subjekt aktívnu elektronickú schránku. Ak ju má aktívnu, zásielku mu odošle elektronicky," informoval Peter Višváder, hovorca poisťovne.

Webový portál www.slovensko.sk s elektronickou schránkou nie je v správe Sociálnej poisťovne. Spravuje ho Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) a užívateľ tam nájde návody, s ktorými by sa mal pri využívaní elektronickej schránky oboznámiť.