Ekonomika

SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

TASR, 4. marca 2016 10:59

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou.

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 4. marca (TASR) – Takmer desaťtisíc podnetov, oznámení a žiadostí o radu prijali inšpektoráty Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) minulý rok. TASR o tom informovala Danuša Krkošová zo SOI.

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou. Na Slovenskú obchodnú inšpekciu sa občania môžu obrátiť vždy, keď majú pocit, že sú ich práva odopierané. „Z pohľadu ochrany spotrebiteľa je najväčším problémom, ak predajca alebo dodávateľ služby odmieta uznať reklamáciu, hoci je spotrebiteľ v práve,“ povedal právnik spoločnosti D.A.S. Ilja Sulík.

Z podnetov podaných za minulý rok bolo prešetrených 3438, z toho 43 % bolo opodstatnených. Ľudia sa sťažovali najmä na nedodržanie zákonného postupu pri vybavovaní reklamácie – jej neprijatie, prekročenie 30-dňovej lehoty na jej vybavenie, ale aj na neprijateľné zmluvné podmienky, neposkytnutie požadovaných informácií a nevyžiadanú reklamu. Niekoľkotisíc podnetov sa týkalo oblasti poskytovania služieb. Zákazníci sa ponosovali na vyúčtovanie za služby spojené s užívaním bytu, cestovné agentúry, stavebné služby, šírenie reklamy a internetové služby.

Pri tovare sa podnety týkali najmä obuvi, textilu, potrieb pre domácnosť, ale aj mobilných telefónov, nábytku či motorových vozidiel. „Spotrebitelia mali podozrenie na porušenie svojich práv pri reklamácii, ale napríklad aj v súvislosti s nedodaním tovaru, nevrátením peňazí za tovar, nevydaním dokladu o kúpe, klamlivými praktikami pri účtovaní cien či dostupnosťou tovaru z letákových akcií,“ doplnila Krkošová.

Obozretnosť je potrebná najmä pri internetových predajcoch. Neseriózne či podvodné internetové obchody často ukončia podnikateľskú činnosť alebo nie sú zastihnuteľné. Poškodení tak majú veľmi malú šancu na náhradu škody. „Samotný spotrebiteľ si svoje práva posilní napríklad tým, že si starostlivo zváži, od koho čo kúpi, najmä cez internet, nakoľko, ako sa vraví, papier, či v tomto prípade grafika webovej stránky predajcu, znesie všetko,“ dodala Krkošová.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 13:48

JAVYS pri vyraďovaní odpadu zhodnotila vyše 4000 t druhotných surovín
Všetky finančné prostriedky, ktoré JAVYS recyklačným procesom získala, sa investovali opäť do procesu vyraďovania jadrových zariadení.

sk
dnes 13:44

Záujem firiem o zahraničných zamestnancov podľa personalistov stúpa
Pre nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily je dopyt v SR najmä po pracovníkoch z Ukrajiny, Českej republiky, Chorvátska i Poľska. Potvrdzujú to personálne agentúry.

sk
dnes 13:01

VIDEO: Diaľnica D1 pri Ružomberku by mala byť hotová do roku 2020
V súčasnosti hľadajú odborníci optimálne technologické riešenie razenia tunela Čebrať neďaleko Ružomberka. Dnes bol kontrolný deň na stavbe diaľnice D1 v úseku Hubová - Ivachnová.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac