Ekonomika

SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

TASR, 4. marca 2016 10:59

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou.

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 4. marca (TASR) – Takmer desaťtisíc podnetov, oznámení a žiadostí o radu prijali inšpektoráty Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) minulý rok. TASR o tom informovala Danuša Krkošová zo SOI.

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou. Na Slovenskú obchodnú inšpekciu sa občania môžu obrátiť vždy, keď majú pocit, že sú ich práva odopierané. „Z pohľadu ochrany spotrebiteľa je najväčším problémom, ak predajca alebo dodávateľ služby odmieta uznať reklamáciu, hoci je spotrebiteľ v práve,“ povedal právnik spoločnosti D.A.S. Ilja Sulík.

Z podnetov podaných za minulý rok bolo prešetrených 3438, z toho 43 % bolo opodstatnených. Ľudia sa sťažovali najmä na nedodržanie zákonného postupu pri vybavovaní reklamácie – jej neprijatie, prekročenie 30-dňovej lehoty na jej vybavenie, ale aj na neprijateľné zmluvné podmienky, neposkytnutie požadovaných informácií a nevyžiadanú reklamu. Niekoľkotisíc podnetov sa týkalo oblasti poskytovania služieb. Zákazníci sa ponosovali na vyúčtovanie za služby spojené s užívaním bytu, cestovné agentúry, stavebné služby, šírenie reklamy a internetové služby.

Pri tovare sa podnety týkali najmä obuvi, textilu, potrieb pre domácnosť, ale aj mobilných telefónov, nábytku či motorových vozidiel. „Spotrebitelia mali podozrenie na porušenie svojich práv pri reklamácii, ale napríklad aj v súvislosti s nedodaním tovaru, nevrátením peňazí za tovar, nevydaním dokladu o kúpe, klamlivými praktikami pri účtovaní cien či dostupnosťou tovaru z letákových akcií,“ doplnila Krkošová.

Obozretnosť je potrebná najmä pri internetových predajcoch. Neseriózne či podvodné internetové obchody často ukončia podnikateľskú činnosť alebo nie sú zastihnuteľné. Poškodení tak majú veľmi malú šancu na náhradu škody. „Samotný spotrebiteľ si svoje práva posilní napríklad tým, že si starostlivo zváži, od koho čo kúpi, najmä cez internet, nakoľko, ako sa vraví, papier, či v tomto prípade grafika webovej stránky predajcu, znesie všetko,“ dodala Krkošová.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

včera 19:56

Nové infocentrum v Hnúšti má podporiť rozvoj turizmu v regióne
Hlavným cieľom by malo byť udržať turistu nielen pol dňa, ale vedieť mu ponúknuť širší program a presvedčiť ho, aby sa zdržal aj viac dní.

sk
včera 19:22

Rusko plánuje tento rok zvýšiť ťažbu uhlia aj vývozu o 10 miliónov ton
V porovnaní s prognózami na začiatku roka sa tak situácia pre ruský uhoľný priemysel vyvíja priaznivejšie.

sk
včera 15:44

Agentúra Moodys znížila úverovú bonitu Rakúska na úroveň Aa1
Rakúsky hrubý domáci produkt v rokoch 2012 až 2015 takmer vôbec nevzrástol. Vývoj súvisí s veľkým daňovým zaťažením práce.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac