Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 28. apríl 2024Meniny má Jarmila
< sekcia Ekonomika

Spomedzi čerstvých potravín sa v SR najviac kupujú mliečne výrobky

Ilustračná fotografia Foto: TASR/František Iván

Prieskum ukázal, že pri slovenských nákupoch tvoria mliečne výrobky viac ako tretinu čerstvých potravín.

Bratislava 13. septembra (TASR) - Približne polovicu tovarov, ktoré bežne nakupujú slovenskí a českí spotrebitelia, tvoria čerstvé potraviny. Obsah nákupných košíkov Čechov a Slovákov je však podľa prieskumnej spoločnosti Gfk odlišný. "Rozdiel je hlavne pri pečive a chlebe a hlavne mliečnych výrobkoch, ktoré majú väčší podiel práve na Slovensku," povedal na dnešnej tlačovej konferencii šéf spotrebiteľského panelu Gfk pre SR a ČR Ladislav Csengeri.

V kategórii čerstvých výrobkov tak majú najväčšie zastúpenie práve mliečne výrobky. Pri slovenských nákupoch tvoria viac ako tretinu čerstvých potravín. V Českej republike sú obľúbené o niečo menej.

K vyhľadávaným čerstvým tovarom patrí podľa Gfk aj mäso a mäsové výrobky. Najčastejšie kupovanými výrobkami sú v tomto prípade najmä nárezy, salámy a klobásy. "Najpreferovanejšie mäso Čechov a Slovákov je bravčové mäso," skonštatoval Csengeri. Naopak, najzriedkavejšie sa v oboch krajinách nakupuje hovädzie mäso.

Po mliečnych a mäsových výrobkoch patrí tretie miesto v rebríčku popularity pečivu. To má o niečo významnejšie postavenie v nákupných košíkoch Čechov, kde tvorí 19 % čerstvých tovarov. Na Slovensku je jeho podiel 17-%.

Významné postavenie pri českých a slovenských nákupoch má aj ovocie a zelenina. Na Slovensku jej patrí 9-% podiel, pričom ovocie je len o málo menej obľúbené. Tvorí 8 % všetkých čerstvých potravín. Najmenší, 2-% podiel na nákupe čerstvých potravín majú vajíčka.