Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Sporitelia v 2. pilieri intenzívne využívajú telefónne linky SP

Foto: TASR/Radovan Stoklasa

V súvislosti s otvorením 2. piliera sporitelia intenzívne využívajú telefonické linky, ktoré Sociálna poisťovňa zriadila práve pre zvýšený záujem o túto tému.

Bratislava 1. apríla (TASR) - V súvislosti s otvorením 2. piliera sporitelia intenzívne využívajú telefonické linky, ktoré Sociálna poisťovňa zriadila práve pre zvýšený záujem o túto tému.

V prvých dňoch otvorenia 2. piliera telefonujú do poisťovne najmä dve skupiny občanov. Tí, ktorí chcú využiť poradenstvo o tom, či v 2. pilieri vzhľadom na vek, príjem a obdobie sporenia majú zostať alebo z neho vystúpiť a tí, ktorí sa už rozhodli vystúpiť a chcú si ujasniť, ako majú postupovať.

Jednou z najčastejších otázok volajúcich je, či rozhodnutie vystúpiť z 2. piliera musí sporiteľ oznámiť aj svojej DSS. Nemusí, keďže to za nich urobí Sociálna poisťovňa po tom, ako jej sporiteľ doručí písomné Oznámenie sporiteľa nebyť zúčastnený na starobnom dôchodkovom sporení.

Základné informácie k otvoreniu 2. piliera sú zverejnené aj na webovej stránke Sociálnej poisťovne www.socpoist.sk, kde si záujemcovia môžu nájsť aj odpovede na najčastejšie otázky k tejto téme, prípadne priamo telefonicky na čísla 0906 171 050, 0906 171 040.

TASR informovala Sociálna poisťovňa.