Poškodenia mostov následkom dopravných nehôd a poistných udalostí boli odstránené v Trenčianskej Turnej, Hatnom, Bošáci, Manínskej tiesňave a v Kľúčovom.
Autor TASR
Trenčín 1. februára (TASR) - Pracovníci Správy ciest (SC) Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) predĺžili v minulom roku životnosť 23 mostom na území celého kraja. Informoval o tom riaditeľ SC TSK Radovan Karkuš.
O mostné konštrukcie a ich údržbu sa podľa neho starajú tri mostné čaty na cestmajsterstvách v Trenčíne, Považskej Bystrici a Prievidzi. Zaujímajú ich najmä tie mosty, ktorých technický stav sa pohybuje v piatom a šiestom stupni (zlý, veľmi zlý) a realizujú opatrenia, ktoré tento stav menia k lepšiemu.
"Na opravy mostov vlastnými kapacitami sme v roku 2022 vynaložili viac ako 352.000 eur, najčastejším problémom bol znehodnotený betón na oporách, nosnej konštrukcii a rímsach," uviedol riaditeľ s tým, že pod stav mostov sa podpísali najmä zdegradovaný betón, podmyté opory, nefunkčné odvodnenia, chýbajúce či poškodené rímsy a poškodenie v dôsledku dopravných nehôd.
Poruchy odstraňovali mostári na mostoch v Turej Lúke, Zemianskom Kvašove, Kamenci pod Vtáčnikom, Chvojnici, Skačanoch či vo Veľkej Hradnej. Tam, kde mostné rímsy nebolo možné opraviť, vybudovali mostári nové (Horná Súča, Kľúčové) a pracovali aj na spevnení mostných opôr (Horná Súča, Nitrianske Sučany, Kamenec pod Vtáčnikom).
Poškodenia mostov následkom dopravných nehôd a poistných udalostí boli odstránené v Trenčianskej Turnej, Hatnom, Bošáci, Manínskej tiesňave a v Kľúčovom.
O mostné konštrukcie a ich údržbu sa podľa neho starajú tri mostné čaty na cestmajsterstvách v Trenčíne, Považskej Bystrici a Prievidzi. Zaujímajú ich najmä tie mosty, ktorých technický stav sa pohybuje v piatom a šiestom stupni (zlý, veľmi zlý) a realizujú opatrenia, ktoré tento stav menia k lepšiemu.
"Na opravy mostov vlastnými kapacitami sme v roku 2022 vynaložili viac ako 352.000 eur, najčastejším problémom bol znehodnotený betón na oporách, nosnej konštrukcii a rímsach," uviedol riaditeľ s tým, že pod stav mostov sa podpísali najmä zdegradovaný betón, podmyté opory, nefunkčné odvodnenia, chýbajúce či poškodené rímsy a poškodenie v dôsledku dopravných nehôd.
Poruchy odstraňovali mostári na mostoch v Turej Lúke, Zemianskom Kvašove, Kamenci pod Vtáčnikom, Chvojnici, Skačanoch či vo Veľkej Hradnej. Tam, kde mostné rímsy nebolo možné opraviť, vybudovali mostári nové (Horná Súča, Kľúčové) a pracovali aj na spevnení mostných opôr (Horná Súča, Nitrianske Sučany, Kamenec pod Vtáčnikom).
Poškodenia mostov následkom dopravných nehôd a poistných udalostí boli odstránené v Trenčianskej Turnej, Hatnom, Bošáci, Manínskej tiesňave a v Kľúčovom.