Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Starbucks plánuje expanziu v Číne, chce tam mať 6000 kaviarní

Kaviareň Starbucks v Londýne Foto: TASR/AP

Seattle 16. mája (TASR) - Americký reťazec kaviarní Starbucks plánuje v nasledujúcich rokoch otvoriť na čínskom trhu takmer 3000 nových prevádzok. Ako spoločnosť oznámila, do konca roka 2022 chce mať v druhej najväčšej ekonomike sveta 6000 kaviarní, čo v porovnaní s terajším stavom znamená takmer zdvojnásobenie ich počtu. V súčasnosti ich Starbucks má v krajine okolo 3300.

Na splnenie svojich plánov musí spoločnosť otvoriť v Číne ročne zhruba 600 nových kaviarní, teda približne každých 15 hodín jednu. Nové plány sú omnoho ambicióznejšie, než bol predchádzajúci cieľ americkej siete, ktorá v decembri otvorila v Šanghaji svoju najväčšiu kaviareň na svete. Firma pôvodne plánovala otvoriť v Číne každý rok 500 nových kaviarní.

Starbucks očakáva, že nové plány expanzie mu umožnia zvýšiť do roku 2022 tržby na trojnásobok a prevádzkový zisk na dvojnásobok v porovnaní s ich hodnotou v roku 2017.

Biznis spoločnosti rastie v Číne a iných ázijských krajinách podstatne rýchlejšie než na domácom trhu. Tržby z Číny a Ázijsko-tichomorského regiónu vzrástli v minulom štvrťroku medziročne o 54 %. Na porovnanie, v regióne zahrňujúcom USA, Kanadu a Latinskú Ameriku sa tržby firmy Starbucks za dané obdobie zvýšili len o 8 %.