< späť

Pravidlá týkajúce sa frekvencie STK v EÚ sa nemôžu sprísňovať

Monika Flašíková-Beňová Foto: TASR/Michal Svítok

Europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová upozornila počas rozpravy plenárneho zasadnutia Európskeho parlamentu, že sprísňovanie pravidiel nie je opodstatnené.

Štrasburg 11. marca (TASR) - Európska komisia v upravenom návrhu svojho nariadenia uvádza, že pravidelné kontroly motorových vozidiel by mali byť hlavným nástrojom na zaistenie ich dobrého technického stavu. Slovenská europoslankyňa Monika Flašíková-Beňová (Smer-SD) dnes počas rozpravy plenárneho zasadnutia Európskeho parlamentu upozornila, že sprísňovanie pravidiel nie je opodstatnené.

Poslankyňa pripomenula, že exekutíva EÚ opätovne prichádza s upraveným návrhom nariadenia, ktoré sa snaží o harmonizáciu pravidiel v oblasti kontroly technického stavu motorových vozidiel.

Súčasťou tohto návrhu je aj zvýšená frekvencia technických kontrol pre vozidlá staršie ako šesť rokov, prípadne s počtom najazdených kilometrov vyšším ako 160.000. Návrhom EK sa dnes zaoberali poslanci EP počas prebiehajúceho plenárneho zasadnutia.

Európska komisia pri predkladaní návrhu argumentuje snahou o zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky a zlepšením ochrany životného prostredia. Návrh EK sa okrem iného zaoberá aj stanovením minimálnej úrovne zručností a požiadaviek na odbornú prípravu technikov či zlepšením kvality vykonávaných kontrol a zariadení na ne používaných.

"Tu je dôležité poukázať na to, že štúdie skúmajúce súvislosti medzi nehodami a technickými nedostatkami automobilov neprišli k jednoznačnému záveru, pokiaľ ide o vplyv častejších kontrol na bezpečnosť cestnej premávky. Sprísňovanie pravidiel ohľadom ich frekvencie tak nie je opodstatnené," uviedla Flašíková-Beňová.

Podľa nej je rovnako potrebné prehodnotiť aj kritérium počtu najazdených kilometrov, v opačnom prípade by to mohlo viesť k ešte väčšej manipulácii s takzvaným "stáčaním kilometrov".

Okrem toho poslankyňa poukázala na to, že povinnosť absolvovať každoročnú technickú prehliadku staršieho vozidla by viedla k neúmernému nárastu finančných nákladov pre bežných užívateľov. A dodala, že priemerný vek automobilov na Slovensku ešte stále presahuje 11 rokov.

"Ľudia by to pocítili naozaj výrazne. V súčasných ekonomicky neľahkých časoch je nevyhnutné takéto zmeny odložiť," zdôraznila Flašíková-Beňová.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.