Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Bábiky od Mattela čelia konkurencii, aj preto je firma stále stratová

Bábiky od Mattela, ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo

Konkurenciou sú najmä nové elektronické hračky, tablety, ako aj výrobky na motívy populárnych filmov zo štúdia Disney.

New York 19. apríla (TASR) - Strata americkej hračkárskej spoločnosti Mattel v 1. kvartáli prudko vzrástla po tom, ako firma zaznamenala ďalší pokles tržieb. Pod ten sa do veľkej miery podpísali slabé výsledky z predaja bábik Barbie. Informovali o tom portály BBC a RTTNews.

Najväčší výrobca hračiek na svete koncom týždňa uviedol, že za prvé tri mesiace tohto roka zaznamenal čistú stratu 58,2 milióna USD (53,82 milióna eur), čo na akciu predstavuje 0,17 USD. V rovnakom období predchádzajúceho roka evidovala spoločnosť stratu 11,2 milióna USD (0,13 USD/akcia).

Bez započítania jednorazových položiek dosiahla upravená strata na akciu 0,08 USD oproti zisku na úrovni 0,03 USD/akcia v 1. kvartáli minulého roka. Výsledok je tak lepší, než očakávali trhy, ktoré počítali so stratou na úrovni 0,09 USD/akcia.

Čisté tržby klesli o viac než 2 % na 922,7 milióna USD. To znamená pokles tržieb už šiesty kvartál po sebe. Napriek tomu, aj v tomto ukazovateli zaznamenala spoločnosť lepšie výsledky, než predpokladali analytici. Tí očakávali, že tržby klesnú až na 896,54 milióna USD.

Pod výsledok tržieb sa podpísal najmä pokles tržieb z predaja bábik Barbie. Zatiaľ čo čisté tržby sa znížili zhruba o 2 %, celosvetové tržby z predaja bábik Barbie až o 14 %. Barbie sa pritom na celkových tržbách Mattelu podieľa asi štvrtinou.

Bábika, ktorá je na trhu už 56 rokov, čelí v poslednom období stále tvrdšej konkurencii. Sú to najmä nové elektronické hračky, tablety, ako aj výrobky na motívy populárnych filmov zo štúdia Disney. K tomu sa pridáva zvýšená konkurencia od ďalšej americkej firmy Hasbro a dánskej spoločnosti Lego.