Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 14. máj 2024Meniny má Bonifác
< sekcia Ekonomika

Ak by EK znížila stimuly, Jaguar by sa ťažko rozhodoval meniť lokalitu

Viktor Stromček Foto: TASR/Tomáš Halász

Uviedol to dnes štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček.

Bratislava 13. decembra (TASR) – Ak by aj Európska komisia (EK) redukovala štátne investičné stimuly, automobilke Jaguar Land Rover by sa ťažko rozhodovalo o tom, akým spôsobom by prípadne zmenila lokalitu svojej investície. Uviedol to dnes v diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12 štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Viktor Stromček (Smer-SD) v súvislosti s investičnou pomocou vo výške 130 miliónov eur, ktorú slovenská vláda v piatok (11. 12.) podpísala s britskou automobilkou v investičnej zmluve ohľadom výstavby jej závodu pri Nitre.

"S potešením môžem povedať, že sme už začali rokovania s EK, ktoré budú trvať niekoľko mesiacov a kedy sa Komisia vyjadrí, či súhlasí s navrhovanou formou podpory alebo nie. V konečnom dôsledku to však pre nás znamená, že pokiaľ EK rozhodne, už budú realizované také kroky, že investor bude tu na Slovensku a bude sa pripravovať jeho samotná výroba. Samozrejme vo veľkej miere sa bude ťažko rozhodovať, akým spôsobom zmení lokalitu, ak by aj EK redukovala štátnu pomoc," povedal Stromček.

Štátny tajomník MDVRR zároveň odmietol, že by investičné stimuly pre Jaguar Land Rover boli nejakou "štedrosťou" vlády. "Je to štandardná pomoc, aká funguje v rámci EK. My nikdy nemôžeme ísť so žiadnou inou formou pomoci, ale len s takou, aká je dovolená v rámci EÚ," upozornil Stromček. Proces schvaľovania predmetnej štátnej pomoci podľa jeho slov môže trvať šesť mesiacov až jeden rok.

Europoslanec a predseda opozičnej strany Sloboda a Solidarita (SaS) Richard Sulík na jednej strane víta investíciu a príchod britskej automobilky na Slovensko, na druhej strane nie je však prívržencom udeľovania štátnej pomoci pre vybrané firmy. "Štvrtá automobilka na Slovensku je úspech, najmä pre ľudí, ktorí žijú v okolí Nitry a ktorí budú potenciálne v automobilke zamestnaní. Vieme si kúpiť niektorých investorov, nevieme si však kúpiť všetkých," podčiarkol Sulík s tým, že podľa neho je rozumnejšie a udržateľnejšie vytvoriť také podnikateľské prostredie, že investori prídu na Slovensko aj bez akýchkoľvek priamych investičných stimulov.