Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. marec 2024Meniny má Jozef
< sekcia Ekonomika

V. STROMČEK: V súťaži na obchvat Bratislavy nepadla ani jedna námietka

Na snímke štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček počas tlačovej konferencie k výsledku verejného obstarávania na výstavbu a prevádzku diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 pri Bratislave. V Bratislave 1. februára 2016. Foto: TASR - Michal Svítok

Rezort dopravy tak na budúci týždeň v utorok 16. februára plánuje odborný seminár o obchvate Bratislavy.

Bratislava 10. februára (TASR) – Verejné obstarávanie na výstavbu obchvatu Bratislavy sa blíži ku koncu. Ministerstvo dopravy totiž po vyhodnotení súťaže nedostalo ani jednu námietku od niektorého z uchádzačov, ktorá by mohla celý proces predĺžiť. Termín pritom uplynul v pondelok 8. februára.

Na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave o tom informoval štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček. "Môžeme dnes konštatovať, že počas celého verejného obstarávania nemáme jednu jedinú námietku," zhodnotil Stromček.




Rezort dopravy tak na budúci týždeň v utorok 16. februára plánuje odborný seminár o obchvate Bratislavy. Na ňom chce predstaviť výsledky verejného obstarávania, malo by sa ho zúčastniť aj víťazné konzorcium vedené španielskou spoločnosťou Cintra a aj zástupcovia ministerstva financií, ktorí predstavia svoj pohľad na financovanie projektu.

Zároveň dnes ministerstvo zverejní na internete všetky informácie o obstarávaní obchvatu a aj materiál, ktorým by sa mala v stredu na budúci týždeň (17. 2.) zaoberať vláda. Tá totiž musí celý projekt ešte odobriť. Stromček tiež vyzval verejnosť, ak má nejakú pripomienku k týmto materiálom, nech sa ozve, ministerstvo je podľa neho pripravené o nich komunikovať.

Až potom bude môcť rezort dopravy pristúpiť k podpisu zmluvy s víťazným uchádzačom, teda so združením firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra, ktoré v súťaži predložilo najlacnejšiu ponuku. Obchvat sľubuje postaviť za 4,25 roka pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch by tak mal obchvat stáť celkovo približne 1,7 miliardy eur.

Čo sa týka výstavby obchvatu Bratislavy, podľa Stromčeka by sa mala začať na jar tohto roku. Takéto napredovanie vo výstavbe obchvatu hlavného mesta ocenila aj predsedníčka petičného výboru za urýchlenú výstavbu obchvatu a starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová.

Pripravovaný obchvat Bratislavy má totiž tvoriť časť diaľnice D4 aj rýchlostnej cesty R7. To by malo pomôcť aj obyvateľom regiónov na juh od hlavného mesta pri dochádzaní do Bratislavy.