Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Štvrtý operátor má 100.000 klientov, do konca roka ich plánuje 300.000

Na snímke logo 4. mobilného operátora na Slovensku pod značkou 4ka. Foto: TASR/Martin Baumann

Vyše 24 % ľudí si prenieslo telefónne číslo do 4ky od iného operátora.

Bratislava 8. januára (TASR) - Štvrtý mobilný operátor na slovenskom trhu 4ka eviduje už 100.000 zákazníkov. Do konca roka ich plánuje mať 300.000.

Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti SWAN Martina Mosného súčasný počet klientov potvrdzuje rastový potenciál na slovenskom telekomunikačnom trhu. "Myslím, že toto množstvo zákazníkov je jasná odpoveď na pochybnosti o zmysle štvrtého operátora na trhu," zhodnotil.

Najviac SIM kariet predal operátor v Košickom a Prešovskom kraji. Najvyšší počet predaných SIM kariet zaznamenala pošta v Prešove 1 a najviac mobilných telefónov pošta v Tornali. Vyše 24 % ľudí si prenieslo telefónne číslo do 4ky od iného operátora.

Aktuálne SWAN pokrýva vlastnou mobilnou LTE sieťou viac ako 50 % populácie. Do konca roka 2016 má za cieľ pokryť 80 % obyvateľstva Slovenska. Zo 100.000 zákazníkov operátora využíva dátové balíky viac ako štvrtina.

Spoločnosť SWAN, a.s., získala v tendri licenciu na frekvencie 2 x 15 MHz v pásme 1800 MHz. V súčasnosti prevádzkuje a naďalej buduje mobilnú 4G sieť a zázemie pre ponuku služieb 4G. Mobilné služby začal operátor ponúkať v roku 2014. Značku 4ka predstavil 4. októbra 2015. Celkovo plánuje SWAN do projektu mobilného operátora investovať 100 miliónov eur.