< sekcia Ekonomika

TASR príde na jeseň s novinkami v ekonomickom spravodajstve

Na snímke generálny riaditeľ Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) Vladimír Puchala. Foto: TASR - Boris Lindtner

Prinášať bude tematické analýzy, výber najdôležitejších správ z domácej a zahraničnej ekonomiky, aj praktické rady pre firmy a podnikateľov. Ešte viac ako doteraz priblíži ekonomický život regiónov.

Bratislava 16. septembra (TASR) - Tlačová agentúra Slovenskej republiky pripravuje vo svojom ekonomickom spravodajstve na jeseň viaceré novinky. Prinášať bude veľké tematické analýzy, výber najdôležitejších správ z domácej a zahraničnej ekonomiky, aj praktické rady pre firmy a podnikateľov. Ešte viac ako doteraz priblíži ekonomický život regiónov.

V pravidelnej Analýze týždňa sa ekonomická redakcia TASR podrobne pozrie na niektorú z kľúčových tém, ktoré hýbu slovenskou alebo svetovou ekonomikou. Renomovaní analytici zasadia čísla do kontextu, zhodnotia aktuálny stav problematiky a načrtnú možný budúci vývoj.

Pri uvádzaní noviniek TASR využije svoju silu v regiónoch, bohatstvo archívu, pripravuje novú televíznu diskusnú relácia o ekonomike v Tablet.TV.

"Urobili sme si analýzy kvantity i obsahu ekonomického servisu. Z pohľadu kvantity sme jasným lídrom na domácom trhu, za prvý polrok sme vydali v ekonomickom servise vyše 11.000 správ. Kvalitatívne chceme servis rýchly, inovatívny, zrozumiteľný," povedal generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala.

"Každý víkend pripravíme v prehľadnej forme výber najdôležitejších správ z predchádzajúceho týždňa. Dvakrát týždenne v rubrike Kapitál prinesieme praktické rady pre podnikanie, investovanie, priblížime konkrétne postupy na úradoch," avizoval vedúci ekonomickej redakcie Vladimír Jombík.

V spravodajstve z regiónov pribudnú informácie o lokálnych firmách. "Okrem informácii o hospodárskych výsledkoch, zamestnanosti či investíciách sa pokúsime zájsť aj pod povrch úspechu lokálnych podnikov, malých či väčších firiem. Za každým biznisom je príbeh," priblížil šéfredaktor TASR Marián Kolár.

Podľa generálneho riaditeľa Vladimíra Puchalu bude proces inovácií v ekonomickom servise prebiehať do konca roka. Súvisí so zmenami a inováciami v rámci celej agentúry. Ekonomický servis bude posilnený i personálne. V offline produktoch sa počíta s technologickou obmenou bulletinov, vytvorením newslettera a užším prepojením exportných servisov v anglickom a maďarskom jazyku s ekonomikou. Výsledkom má byť ešte kvalitnejšie multimediálne spravodajstvo, ktoré je užitočné pre odberateľov aj verejnosť.