Podľa zákona o elektronických komunikáciách majú telekomunikační operátori povinnosť písomne, elektronickou poštou, formou SMS alebo telefonicky oznámiť podstatnú zmenu zmluvných podmienok.
Autor TASR
Bratislava 2. júla (TASR) - Zákazníci telekomunikačných operátorov majú zo zákona právo odstúpiť od zmluvy s nimi bez sankcií, ak neakceptujú podstatné zmeny zmluvných podmienok. Takouto zmenou podmienok je pritom aj úprava ceny.
"Zákon upravuje, že je potrebné tak urobiť najneskôr do jedného mesiaca od oznámenia podstatnej zmeny," približuje hovorca Telekomunikačného úradu (TÚ) SR Roman Vavro. V prípade, že si operátor svoju povinnosť nesplnil a neoznámil podstatnú zmenu zmluvných podmienok, účastník má právo odstúpiť od zmluvy do jedného mesiaca, odkedy sa o zmene dozvedel a najneskôr do troch mesiacov odo dňa účinnosti takejto zmeny.
Vavro pripomína, že zmluvu o poskytovaní verejných telekomunikačných služieb bez viazanosti, teda uzavretú na dobu neurčitú, môžu zákazníci vypovedať z akéhokoľvek dôvodu alebo aj bez udania dôvodu. "Ak sa účastník rozhodne ukončiť zmluvný vzťah, tak je to potrebné urobiť písomne a to tak, aby mal doklad o tom, že tak urobil a kedy tak urobil," vysvetľuje hovorca.
Podľa zákona o elektronických komunikáciách majú telekomunikační operátori povinnosť písomne, elektronickou poštou, formou SMS alebo telefonicky oznámiť účastníkovi podstatnú zmenu zmluvných podmienok najmenej jeden mesiac vopred a zároveň ho informovať o jeho práve odstúpiť od zmluvy. "Oznamovacia povinnosť je splnená aj oznámením účastníkovi, že došlo k podstatnej zmene zmluvných podmienok a kde sa s týmito zmenami môže podrobne oboznámiť," dodáva Vavro.
"Zákon upravuje, že je potrebné tak urobiť najneskôr do jedného mesiaca od oznámenia podstatnej zmeny," približuje hovorca Telekomunikačného úradu (TÚ) SR Roman Vavro. V prípade, že si operátor svoju povinnosť nesplnil a neoznámil podstatnú zmenu zmluvných podmienok, účastník má právo odstúpiť od zmluvy do jedného mesiaca, odkedy sa o zmene dozvedel a najneskôr do troch mesiacov odo dňa účinnosti takejto zmeny.
Vavro pripomína, že zmluvu o poskytovaní verejných telekomunikačných služieb bez viazanosti, teda uzavretú na dobu neurčitú, môžu zákazníci vypovedať z akéhokoľvek dôvodu alebo aj bez udania dôvodu. "Ak sa účastník rozhodne ukončiť zmluvný vzťah, tak je to potrebné urobiť písomne a to tak, aby mal doklad o tom, že tak urobil a kedy tak urobil," vysvetľuje hovorca.
Podľa zákona o elektronických komunikáciách majú telekomunikační operátori povinnosť písomne, elektronickou poštou, formou SMS alebo telefonicky oznámiť účastníkovi podstatnú zmenu zmluvných podmienok najmenej jeden mesiac vopred a zároveň ho informovať o jeho práve odstúpiť od zmluvy. "Oznamovacia povinnosť je splnená aj oznámením účastníkovi, že došlo k podstatnej zmene zmluvných podmienok a kde sa s týmito zmenami môže podrobne oboznámiť," dodáva Vavro.