Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Ekonomika

Tepláreň Košice získala za využitie e-aukcií cenu férového nákupu

Na snímke košická tepláreň Foto: TASR/František Iván

Len pri nákupe čierneho uhlia ušetrila TEKO v tomto roku stovky tisíc eur.

Košice 21. novembra (TASR) – Energetická spoločnosť Tepláreň Košice (TEKO) získala medzinárodné ocenenie za využívanie elektronických aukcií. Od asociácie APUeN (Asociácia poskytovateľov a užívateľov elektronických nástrojov pre výberové konania a elektronické aukcie) dostala Cenu FSA (Fair Sourcing Award – cena férového nákupu) v kategórii TREND, ktorá hodnotí najúspešnejších realizátorov e-aukcií. Takýto spôsob výberu dodávateľov zaisťuje firme nielen transparentnosť nákupných procesov, ale tiež výrazné úspory. Napríklad pri nákupe čierneho uhlia TEKO iba v tomto roku ušetrila stovky tisíc eur.

„Najväčším prínosom elektronických aukcií sú samozrejme úspory, ale mimoriadne dôležitá je tiež transparentnosť výberového konania. Všetko je elektronicky zaprotokolované, neúspešné firmy nemôžu žiadnym odvolaním výber dodávateľa spochybniť,“ vysvetlil Štefan Kapusta, riaditeľ obchodného úseku a člen predstavenstva spoločnosti Tepláreň Košice.

Elektronické aukcie obmedzujú možnosť korupcie

Tepláreň, ktorá zásobuje teplom, teplou vodou i energiou košické domácnosti i firmy, sa na e-aukcie spolieha dlhodobo. „Využívame elektronické aukcie nielen pri výbere dodávateľov strategických surovín, ako je čierne uhlie alebo plyn, ale tiež pri menších nákupoch už od tisíc eur,“ dodal Kapusta.

Elektronizácia je výrazným nákupným trendom posledných rokov. Zvýšila úspory a zároveň obmedzila možnosť korupcie pri obchodovaní, napriek tomu má stále svojich odporcov. Väčšina výhrad však podľa skúseností tých, ktorí e-aukcie využívajú, pramení z neznalosti, ako preukázal napríklad nedávny prieskum medzi desiatkami českých a slovenských miest.

„Preto pravidelne oceňujeme tých, ktorí sú v tejto oblasti lídrami, alebo naopak nádejnými nováčikmi. Ich príklady inšpirujú ďalších,“ povedal prezident oboch asociácií a riaditeľ ostravskej spoločnosti NAR marketing Milan Kaplan.