Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Trestné oznámenia z posledných týždňov vo veci Rapid life rieši NAKA

Ilustračná snímka Foto: TASR/František Iván

Generálny riaditeľ Spotrebiteľského Centra, n. o., Miroslav Antoňak, ktorý zastupuje poškodených klientov poisťovne tvrdí, že polícia vo veci Rapid life nekoná.

Bratislava 6. septembra (TASR) - Trestné oznámenia z posledných týždňov medzi bývalým vedením poisťovne Rapid life a Národnou bankou Slovenska (NBS) už rieši Národná kriminálna agentúra (NAKA). Všetky nové podania od poistencov, respektíve iných subjektov, budú tiež vybavené v súlade so zákonom. Uviedlo to dnes pre TASR oddelenie komunikácie a prevencie Prezídia Policajného zboru (PPZ) v reakcii na utorňajšie (5.9.) vyjadrenia Spotrebiteľského Centra.

Generálny riaditeľ Spotrebiteľského Centra, n. o., Miroslav Antoňak, ktorý zastupuje poškodených klientov poisťovne tvrdí, že polícia vo veci Rapid life nekoná. Preto za nich na Generálnej prokuratúre (GP) SR v Bratislave podal naraz 333 trestných oznámení voči bývalému vedeniu životnej poisťovne Rapid life.

"Približne pred mesiacom podala nútená správkyňa trestné oznámenie, v zmysle ktorého sa malo bývalé vedenie Rapid life dopúšťať závažných trestných činov ako je podvod, kapitálový podvod, klamanie alebo poškodzovanie spotrebiteľa a veriteľov. Napriek tomu, že takéto závažné trestné oznámenie bolo podané, polícia doposiaľ podľa našich informácií nevykonala absolútne nič," vyhlásil na brífingu pred GP SR Antoňak.

Takýto prístup polície vo veci, kde je 15.000 poškodených klientov a kde "vo vzduchu lieta" 50 miliónov eur, je podľa neho absolútne neprijateľný. "Klienti životnej poisťovne potrebujú vedieť, kto môže za stav, do akého sa aktuálne poisťovňa dostala," zdôraznil Antoňak.

Prijatie trestných podaní vo veci od spotrebiteľskej organizácie potvrdila pre TASR hovorkyňa GP SR Andrea Predajňová. "Trestné oznámenie bude vybavené zákonným spôsobom," ubezpečila.