Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Trestné oznámenie RegioJetu na primátora Nitry zamietla polícia

Linkový autobus spoločnosti RegioJet Foto: TASR/Štefan Puškáš

Podľa vyšetrovateľa nebol na začatie trestného stíhania dôvod. RegioJet podal voči postupu vyšetrovateľa sťažnosť, tú však prokuratúra v týchto dňoch zamietla ako oneskorene podanú.

Nitra 25. októbra (TASR) – Trestné oznámenie na primátora Nitry Jozefa Dvonča, ktoré podala spoločnosť RegioJet začiatkom júna tohto roka, polícia odmietla. Podľa vyšetrovateľa nebol na začatie trestného stíhania dôvod. RegioJet podal voči postupu vyšetrovateľa sťažnosť, tú však prokuratúra v týchto dňoch zamietla ako oneskorene podanú, čo potvrdil hovorca Krajskej prokuratúry v Nitre Jaroslav Maček.

To, že polícia a prokuratúra nakoniec nezačali trestné stíhanie primátora Dvonča, skôr vypovedá o stave justície na Slovensku než o nevine primátora,“ reagoval na postup polície a prokuratúry Radim Jančura, majiteľ spoločnosti RegioJet. Podľa jeho slov sa nič nemení na tom, že Dvonč konal proti záujmu občanov a RegioJetu spôsobil škody za niekoľko stotisíc eur. „Faktom tiež zostáva, že je hlavným vinníkom toho, že RegioJet získal licenciu od Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) až za 22 mesiacov namiesto obvyklých dvoch mesiacov,“ skonštatoval Jančura.

Primátor Nitry Jozef Dvonč.
Foto: TASR - Henrich Mišovič


Spoločnosť RegioJet podala trestné oznámenie na primátora Dvonča z dôvodu podozrenia zo spáchania trestného činu zneužívania právomocí verejného činiteľa, ktoré malo súvisieť s udeľovaním licencie na autobusovú linku RegioJetu Bratislava – Nitra – Banská Bystrica. Prepravca v odôvodnení svojho kroku poukazoval na porušenie zákona, klientelistické správanie primátora Nitry a spôsobenie škody, ktorá mala spoločnosti v dôsledku Dvončovho konania vzniknúť. Podľa Jančuru primátor prekročil svoju právomoc, keď sa usiloval svojím odmietavým stanoviskom opakovane zabrániť udeleniu licencie zo strany BSK a bránil príchodu konkurencie.

Jančura zároveň poukázal na to, že dopravca mohol začať na linke jazdiť až s niekoľkomesačným meškaním po tom, čo licenciu udelil BSK. "Počas tohto obdobia mal už RegioJet obstarané nové autobusy, ktoré stáli zbytočne v garáži, a platil desiatky zamestnancov, ktorých prijal na prevádzkovanie linky," tvrdí Jančura.

Autobusová linka z Bratislavy do Banskej Bystrice začala premávať začiatkom februára minulého roka na základe dopravnej licencie, ktorú spoločnosti vydal Banskobystrický samosprávny kraj. Nitriansky samosprávny kraj (NSK) licenciu neudelil, pričom podkladom bolo nesúhlasné stanovisko samosprávy krajského mesta. Vedenie Nitry svoje rozhodnutie zdôvodnilo tým, že mesto bude počas dvoch rokov rekonštruovať autobusovú stanicu.

Primátor Dvonč označil trestné oznámenie za zbytočné a právne neodôvodnené. "Keďže mesto a ja ako primátor nerozhodujem o udelení licencie, nemohol som ani svojím konaním spôsobiť dopravcovi škodu. Považujem za nezmyselné, akým spôsobom robí vedenie RegioJetu svoju politiku z pozície verejného prepravcu, ktorou ma verejne uráža. Zamlčuje, že prepravu po celý čas vykonával na základe licencie od pána Kotlebu. Stále nechce pochopiť, že v právnom vzťahu môže byť so samosprávnym krajom, kde žiada licenciu, ale nie je a ani nikdy nebol s mestom Nitra," vyjadril sa k žalobe Dvonč.