Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť pelicantravel.com predala vlani 308.215 leteniek

Ilustračná snímka. Foto: wikipedia.org

Z interných štatistík portálu vyplynulo, že v roku 2018 navštívilo USA o 43 % viac cestujúcich ako v roku 2017.

Bratislava 31. januára (TASR) – V roku 2018 predala slovenská spoločnosť pelicantravel.com celkovo 308.215 leteniek. Najväčší podiel na predaji podľa kontinentov mala Európa (78,54 %). Médiá o tom vo štvrtok informoval tento predajca, ktorý má aktivity aj segmente dovoleniek, víkendových pobytov, je prevádzkovateľom portálu Pelikan.sk a pôsobí aj v ČR, Poľsku, Maďarsku, Nemecku a Rakúsku.

Na druhom mieste je svetadiel Severná Amerika (9,51%), na treťom Ázia (9,03 %). Potom nasledujú Afrika, Austrália a Južná Amerika.

Z interných štatistík portálu vyplynulo, že v roku 2018 navštívilo USA o 43 % viac cestujúcich ako v roku 2017. "Leteckým hitom roku 2018 boli USA a majú ním byť aj v roku 2019," uviedol predajca s tým, že v štatistikách za uplynulý rok dominovali európske destinácie. Podiel Kanady, Mexika a najmä USA na predaných letenkách bol takmer 10% zo všetkých leteniek.

Rastúci dopyt po letenkách do Ameriky súvisí podľa spolumajiteľky spoločnosti pelicantravel.com Tatiany Ondrejkovej s ich dlhodobo klesajúcou cenou. "Netreba zabúdať na zvyšujúcu sa kúpyschopnosť slovenského obyvateľstva či čoraz kvalitnejšie letecké spojenie nášho regiónu s USA," dodala s tým, že v minulosti určite pomohlo zrušenie vízovej povinnosti pre slovenských turistov do USA a kúpa letenky aj bez veľkej podpalubnej batožiny, čo znížilo cenu.