Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Sťažnosti na cestovné kancelárie rieši Slovenská obchodná inšpekcia

Cestovná batožina Foto: TASR/Štefan Puškáš

Nedostatkami menšieho charakteru boli klamlivá reklama, príp. nevyžiadaná reklama, či nekalé obchodné praktiky ako klamlivé konanie a klamlivé opomenutie.

Bratislava 16. júna (TASR) – Medzi najčastejšie zistené nedostatky v rámci zákona o ochrane spotrebiteľa patrí nedodržanie 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie, nevydávanie dokladu o prijatí reklamácie, nevedenie evidencie o reklamáciách a nekalé zmluvné podmienky. V súvislosti s kontrolou činnosti cestovných kancelárii to pre TASR uviedla hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Danuša Krkošová.

Nedostatkami menšieho charakteru boli klamlivá reklama, príp. nevyžiadaná reklama, či nekalé obchodné praktiky ako klamlivé konanie a klamlivé opomenutie. Cestovné kancelárie v takýchto prípadoch uvádzali nepravdivé, nepodložené, neúplné, nejasné, dvojzmyselné alebo zamlčané údaje o nákupných podmienkach. V zmluve o obstaraní zájazdu bol napríklad uvedený nejasný údaj o vzdialenosti ubytovacieho zariadenia od mora, ktorá je meraná vždy od najbližšieho bodu areálu alebo pozemku ubytovacieho zariadenia po začiatok pláže a je orientačná. Pri kontrolách CK boli zistené tiež nedostatky, týkajúce sa neúplných a nepresných informácií o zájazde alebo neposkytovania informácii sedem dní pred zájazdom.

SOI v rokoch 2014 až 2016 navrhovala jedno pozastavenie živnostenského oprávnenia, pričom na základe kontrol zistila, že v roku 2014 boli na slovenskom trhu dve nepoistené cestovné kancelárie, podobne aj v roku 2015. Nárast zaznamenali v roku 2016, keď nepoistených cestovných kancelárií bolo na slovenskom trhu päť.

V minulom roku SOI udelila 24 finančných postihov do výšky 87.499 eur, pričom medzi ne patrí aj finančný postih CK Hechter Slovakia v sume 66.000 eur.


Bratislava 16. júna (TASR) – Inštitút poistenia zájazdu pre prípad úpadku cestovnej kancelárie (CK) zaviedol zákon o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr v roku 2001.

Prehľad evidovaných úpadkov cestovných kancelárií na Slovensku, riešených poisťovňami:

2002: CK Cankov Neptun, CK MIRA TRANS

2003: 0

2004: CK L+B Travel

2005: 0

2006: CK Anna TOUR

2007: CK LUX TRAVEL, CK PROMO TRAVEL (bez poistenia)

2008: CK PUTNIK

2009: CK Tomi Tour SK

2010: CK KARYA TOUR, CK MAJÁČIK

2011: 0

2012: CK ALEXTOUR, CK FENÍCIA

2013: CK TIP TOUR, CK A-TOUR, CK BEST-CHOICE, CK MEDINA TOURS

2014: CK DARNE

2015: CK TOYO TRAVEL (v čase úpadku bez poistenia), CK TAN-GO TOURS (nepoistená), CK FANTRAVEL

2016: 0

2017: zatiaľ 0