Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Značka Škoda uvažuje o návrate na trh v USA

Škoda Octavia Combi Foto: TASR/AP Photo

Šéf Volkswagenu Matthias Müller na budúci týždeň predloží svoju s napätím očakávanú Stratégiu 2025, ktorá má pomôcť koncernu vyrovnať sa s dôsledkami emisného škandálu.

Praha 7. júna (TASR) - Nemecký koncern Volkswagen (VW) uvažuje o návrate značky Škoda na trh v USA. Informovala o tom agentúra Reuters.

V rámci Stratégie 2025 skúma česká dcérska automobilka VW potenciálne trhy, na ktorých nie je zastúpená, uviedol hovorca Škody. K tomu patrí aj severoamerický región. Konkrétne rozhodnutia však ešte nepadli. Ako prvý o tom informoval nemecký denník Handelsblatt vo svojom pondeľnajšom vydaní. Škoda už v 50. a 60. rokoch 20. storočia bola zastúpená v USA. To však bolo dávno predtým, než Volkswagen v roku 1991 získal v automobilke 30 %. Od roku 2000 je Škodovka v plnom vlastníctve nemeckého koncernu.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller na budúci týždeň predloží svoju s napätím očakávanú Stratégiu 2025, ktorá má pomôcť koncernu vyrovnať sa s dôsledkami emisného škandálu. Centrálne riadený koncern sa má stať flexibilnejším a ziskovejším. Už nie všetky rozhodnutia bude robiť centrála vo Wolfsburgu. Jednotlivé značky a regióny by mali získať viac zodpovednosti.

Škodovka v uplynulých rokoch vďaka technike Volkswagenu, dobrému dizajnu a prijateľným cenám v Európe prudko rástla. Preto niektorí experti veria, že by značka mohla mať úspech aj na druhej strane Atlantiku. Imidž kmeňovej značky VW v USA totiž výrazne poškodil emisný škandál.

Objavujú sa však aj varovné hlasy. Podľa Franka Schwopeho z NordLB nemá Škoda v USA šancu. Podobne ako Volkswagenu chýbajú značke veľké vozidlá, ako sú terénne autá a pick-upy, o ktoré je v USA veľký záujem. Navyše je trh v USA opäť nasýtený a dopyt po osobných autách bude v najbližších rokoch skôr klesať. To by znamenalo, že Škoda by bola vystavená cenovej vojne. Schwope tvrdí, že Škoda by sa mala skôr angažovať na rozvíjajúcich sa trhoch, napríklad v Indii alebo Južnej Amerike.