Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité dokončia na konci tohto roka

Na snímke minister dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek počas kontrolného dňa na stavbe diaľnice v úseku D3 Svrčinovec - Skalité vo štvrtok 25. februára 2016. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Úsek patrí medzi jeden z najnáročnejších, pretože drvivá väčšina celého diaľničného telesa je buď na moste, alebo v tuneli.

Svrčinovec 25. februára (TASR) – Výstavba vyše 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité ide podľa plánu a vodičom by mohol byť k dispozícii koncom tohto roka. Po obhliadke stavby to dnes povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

"Úsek patrí medzi jeden z najnáročnejších, pretože drvivá väčšina celého diaľničného telesa je buď na moste, alebo v tuneli. Je to extrémne náročný úsek. Súčasťou úseku je 84 metrov vysoký most s najvyšším pilierom, tým pádom sa tento most stáva najvyšším mostom na Slovensku a údajne aj v strednej Európe," uviedol minister dopravy.
Na snímke kontrolný deň ministra dopravy výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka na stavbe diaľnice v úseku D3 Svrčinovec - Skalité vo štvrtok 25. februára 2016.
Foto: TASR - Erika Ďurčová

Doplnil, že nadväzujúci úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec je v záverečnej fáze súťaže. "Predpokladáme, že ak budú ukončené námietkové konania, mohlo by sa začať stavať tento rok. D3 je jednoznačne našou prioritou, realizuje sa viacero úsekov a pripravujú sa súťaže na ďalšie. Pohli sme sa výrazne dopredu, ale je tiež evidentné, že ešte pár rokov to potrvá. Každým takýmto úsekom sme čoraz bližšie k cieľu kompletného dobudovania D3," podotkol Počiatek.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Milan Gajdoš pripomenul, že úsek Svrčinovec – Skalité má vyše 12 kilometrov a s nadväzujúcim úsekom Skalité – štátna hranica s Poľskom bude mať takmer 15,5 kilometra. "Investícia tohto úseku je na úrovni takmer 330 miliónov eur. Čo sa týka intenzity dopravy, očakáva sa 5000 vozidiel, pričom úspora času na tomto úseku sa očakáva takmer 50 %. To znamená, zhruba 9 minút po sprevádzkovaní úseku bude v prospech motoristickej verejnosti, ktorá bude môcť tento úsek prejsť kratšie, komfortnejšie a bezpečnejšie," dodal Gajdoš.

V tuneli Višňové na diaľnici D1 vyrazili dva kilometre


V tuneli Višňové, ktorý je súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala, dnes stavebníci dosiahli míľnik dvoch vyrazených kilometrov z celkovej dĺžky 15 kilometrov. Po obhliadke stavby o tom dnes informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

"Dobrou správou je, že všetko ide podľa harmonogramu. Dokonca technológia, ktorá je tu použitá, vytvára určitú časovú výkonovú rezervu do budúcna, keby sa objavili komplikácie. Čiže, stále je reálny predpoklad, že celý tunel bude vyrazený na konci budúceho roku a úsek ako taký odovzdaný verejnosti koncom roku 2019," povedal minister.

Najdlhší slovenský diaľničný tunel Višňové bude po sprevádzkovaní v roku 2019 súčasťou južného obchvatu Žiliny. Vodičom oproti dnešnej trase ušetrí zhruba desať minút času. Prerazenie oboch tunelových rúr by malo byť ukončené v decembri 2017 a celý úsek má byť motoristom odovzdaný na konci roku 2019. Celková dĺžka tunela Višňové bude 7520 metrov a vodič, ktorý využije tento úsek namiesto pôvodnej trasy, ušetrí približne pol litra paliva.