Ekonomika

V EÚ oddnes pôsobí nové združenie Aerolínie pre Európu

TASR, 20. januára 2016 21:00

Letecké spoločnosti v EÚ zamestnávajú takmer dva milióny ľudí a ich hodnota sa odhaduje na 110 miliárd eur.

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo
Amsterdam 20. januára (TASR) - V Európe od dnešného dňa pôsobí nové združenie Aerolínie pre Európu (Airlines for Europe, A4E), ktoré založilo päť veľkých leteckých spoločností. Jeho cieľom je presadzovať záujmy aerolínií pri rokovaniach s národnými regulačnými úradmi a úradmi Európskej únie (EÚ). Letecké spoločnosti v Európe totiž čelia tvrdému konkurenčnému tlaku aerolínií z krajín mimo EÚ. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

A4E chce, aby EÚ zreformovala svoje smernice tak, aby priniesli zníženie poplatkov za používanie letísk v regióne a pomohli im zvládnuť štrajky dispečerov, ku ktorým zvyčajne dochádza v lete počas najrušnejšej sezóny.

Pätica európskych aerolínií, vrátane dvoch nízkonákladových: International Airlines Group (IAG), vlastník British Airways, Air France-KLM, Lufthansa, easyJet a Ryanair, sa tak prvýkrát spojila, aby bojovala za spoločnú vec - novú európsku leteckú stratégiu. A plánujú prijať ďalších členov z EÚ v nasledujúcich mesiacoch, aby spoločne s Európskou komisiou pracovali na opatreniach, ktoré by poslinili letecký sektor v únii.

Letecké spoločnosti v EÚ zamestnávajú takmer 2 milióny ľudí a ich hodnota sa odhaduje na 110 miliárd eur. Čelia však čoraz tvrdšej konkurencii mimoeurópskych aerolínií, ako sú napríklad Emirates Airline, Qatar Airways a Etihad Airways z Perzského zálivu, ktoré sa snažia presadiť na európskom trhu.

A4E sa odvoláva na štúdiu Medzinárodného združenia leteckých dopravcov (IATA), podľa ktorej 21 najväčších letísk v Európe zvýšilo od roku 2005 svoje poplatky o 80 %, pričom 10 najväčších letísk ich zvýšilo až o 90 %. A zároveň ceny leteniek v rovnakom období klesli o 20 %.

Generálny riaditeľ leteckej spoločnosti IAG Willie Walsh v tejto súvislosti skonštatoval, že nie je možné, aby tempo rastu letiskových poplatkov tak výrazne prevýšilo rast inflácie.

Aerolínie, ktoré pod tlakom konkurencie musia znižovať ceny leteniek, tak narážajú na prekážky v podobe "letiskových monopolov, vysokých poplatkov, daní a neefektívnosti".
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

včera 18:18

Aj nečlenovia OPEC súhlasia s poklesom ťažby ropy
Po prvý raz od roku 2008 sa stalo, že sa členovia aj nečlenovia OPEC dohodli na znížení ťažby ropy v záujme rastu jej ceny na svetovom trhu.

sk
včera 17:57

Nemecké energetické koncerny sťahujú časť žalôb na spolkovú vládu
Ústavný súd uznal nároky nemeckých koncernov E.ON, RWE a švédskeho Vattenfallu, že majú právo na odškodnenie za rozhodnutie spolkovej vlády zastaviť výrobu elektrickej energie v ich jadrových blokoch.

sk
včera 17:47

Odstránenie ťažobných plošín z morí bude stáť vyše 200 miliárd dolárov
Do roku 2040 bude treba dostať z mora 2600 morských plošín a iných objektov, ktoré tam inštalovali ropné a plynárenské koncerny.

sk

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac