< sekcia Ekonomika

V Maďarsku pokračuje výstavba testovacieho okruhu pre autonómne autá

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Stavbári pracujú už aj na budovaní samotnej testovacej dráhy. Tá bude mať vonkajší rýchlostný okruh s dĺžkou 2032 metrov a šírkou 12 metrov, na ktorej budú môcť jazdiť s rýchlosťou do 120 km/h.

Budapešť 5. marca (TASR) - Pri západomaďarskom meste Zalaegerszeg pokračuje výstavba testovacieho okruhu pre motorové vozidlá Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya, ktorý bude vhodný aj pre autonómne autá. Vo februári prezentoval médiám ministerský splnomocnenec tohto projektu László Vígh prijímaciu a technickú budovu okruhu, ktorých steny už stoja.

Prvá budova poskytne priestory aj pre konferencie a výstavy. V technickej budove s rozlohou 2100 metrov štvorcových, ktorá má oceľovú konštrukciu, umiestnia kancelárie, v strednej časti budú dielne pre kamióny, kde budú pripravovať tieto autá na testovanie na okruhu. V dlhšom krídle budovy bude prebiehať príprava osobných vozidiel.

Stavbári pracujú už aj na budovaní samotnej testovacej dráhy. Tá bude mať vonkajší rýchlostný okruh s dĺžkou 2032 metrov a šírkou 12 metrov, na ktorej budú môcť jazdiť s rýchlosťou do 120 km/h.

Uprostred tohto okruhu bude sieť menších ciest s rôznymi povrchmi, s celkovou dĺžkou 1334 metrov a so šírkou 6 metrov, ktoré budú simulovať dopravu medzi obcami. Na nich budú testovať autá pri rýchlosti do 60 km/h, pričom bude možné na nich simulovať aj dážď, informoval Vígh.

V záujme vytvorenia infraštruktúry na testovanie samoriadiacich vozidiel vlani 19. októbra zástupcovia maďarského podniku Autóipari Próbapálya Zala Kft, ktorý je projektantom testovacej dráhy, podpísali v Budapešti dohodu o spolupráci s rakúskou spoločnosťou ALP.Lab GmbH. Cieľom tejto medzinárodnej kooperácie je napomôcť rastu regionálnej konkurencieschopnosti a vytvoriť podmienky pre vznik cezhraničného prostredia na testovanie autonómnych áut.

Základný kameň okruhu, o vybudovaní ktorého rozhodla vláda v máji 2016, položili 19. mája 2017 za účasti predsedu maďarskej vlády Viktora Orbána, ktorý pri tejto príležitosti zdôraznil, že polygón bude ojedinelým nielen v Maďarsku, ale aj v Európe.

Hodnota investície na ploche takmer 250 hektárov bude takmer 40 miliárd forintov (127,4 milióna eur). "Maďarsko sa dostane na mapu vývoja, výskumu a testovania v automobilovom priemysle. Máme ambície stať sa jednou z bášt výroby automobilov v strednej Európe," zdôraznil Orbán.

Realizovanie prvej etapy projektu je naplánované na rok 2018. V druhej etape, do roku 2020, chcú vybudovať špeciálnu oválnu dráhu a rozšíriť sieť ciest o cesty so zlým povrchom, stúpania a mestské prostredie pri zohľadnení aktuálnych výsledkov výskumu fungovania áut bez vodičov.

Maďarský minister národného hospodárstva Mihály Varga v súvislosti so snahami vlády v oblasti automobilového priemyslu v roku 2016 povedal, že Maďarsko by sa mohlo stať centrom inovácie v doprave a zohrať silnú úlohu v jednej z najdôležitejších oblastí - vývoji samoriadených vozidiel.

spravodajca TASR Ladislav Vallach

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.