Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Viete vytvoriť zdravé pracovné prostredie pre spokojnosť zamestnancov?

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Na pohodu v práci vplývajú mnohé faktory a zamestnávatelia by mali svojim zamestnancom pripraviť optimálne podmienky, keďže v práci sa trávi približne tretina života.

Bratislava 24. júla (TASR) - Letné horúčavy už tradične so sebou prinášajú pokles pracovného výkonu. Na pohodu v práci vplývajú mnohé faktory a zamestnávatelia by mali svojim zamestnancom pripraviť optimálne podmienky, keďže v práci sa trávi približne tretina života.

Podľa štúdie Human spaces, ktorá skúmala pracovné prostredie 3600 zamestnancov z 8 krajín EMEA regiónu, 55 % ľudí nemá na pracovisku žiadnu zeleň, 42 % zamestnancov chýba denné svetlo a 22 % nemá potrebné ticho, aby sa mohli koncentrovať na prácu.

Podľa prieskumu Forbes by sa viac ako tretina zamestnancov vzdala časti svojho príjmu, len aby sa cítila v práci šťastnejšia a mala príjemnejšie pracovné prostredie.

Združenie zodpovedných firiem, Business Leaders Forum (BLF), vydalo odporúčania pre firmy, ktoré chcú zodpovedne podnikať, na tému Zdravé kancelárie.

Pracovníci v open space kanceláriách stratia denne až 86 minút pracovného času pre rozptýlenia. Aj z tohto dôvodu sú open office kancelárie čoraz viac kritizovaným konceptom nielen samotnými zamestnancami, ale i vedcami, ktorí skúmajú jeho vplyv na výkonnosť i zdravie človeka.

Podľa prieskumu spoločností Ipsos a Steelcase, do ktorého sa zapojilo viac ako 10.000 zamestnancov v 14 krajinách sveta, je až 85 % zamestnancov nespokojných s kvalitou ich pracovného prostredia a nemôže sa koncentrovať. Pre open space kancelárie majú obmedzenú schopnosť myslieť kreatívne a konštruktívne. V rámci prieskumu až 95 % opýtaných pracovníkov deklarovalo, že súkromný priestor pre prácu je pre nich významný a až 31 % z nich odchádza z práce domov, aby si svoje úlohy mohli vôbec dokončiť.

Open office kancelárie sú pritom od 80. rokov minulého storočia často využívané, pretože okrem nižších nákladov na priestory vraj zvyšujú spoluprácu zamestnancov. "To sa však ukazuje ako mýtus. Je pravda, že ľudia v otvorených kanceláriách spolu viac hovoria, ale nie o veciach spojených s prácou," vysvetľuje Michal Kišša, programový riaditeľ Nadácie Pontis.