Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Veľa zamestnancov schováva pred šéfom aktivitu na sociálnych sieťach

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Michal Svítok

Priemerný zamestnanec strávi počas svojho života v práci 13 rokov a dva mesiace. Zaujímavé je, že nie celý čas strávený na pracovisku priamo súvisí s riešením pracovných úloh.

Bratislava 9. mája (TASR) - Väčšina zamestnancov využíva pri svojej práci internet aspoň niekoľkokrát denne, čo spôsobuje čoraz väčšie problémy spojené s oddelením ich súkromného a profesionálneho života počas pracovného dňa. Spoločnosť Kaspersky Lab nedávno zverejnila správu Global Privacy Report, ktorá okrem iného odhalila, že každý druhý používateľ (59 %) schováva pred šéfom svoju aktivitu na sociálnych sieťach a 52 % ľudí radšej neodhaľuje svoje online aktivity ani pred spolupracovníkmi.

Priemerný zamestnanec strávi počas svojho života v práci 13 rokov a dva mesiace. Zaujímavé je, že nie celý čas strávený na pracovisku priamo súvisí s riešením pracovných úloh, takmer dve tretiny (64 %) používateľov sa priznali, že denne počas ich pracovnej doby navštevujú webové stránky, ktoré nesúvisia s ich prácou. Takmer tretina (29 %) zamestnancov si nepraje, aby ich zamestnávateľ vedel, ktoré webstránky navštevujú. Je však zaujímavé, že jeden z dvoch zamestnancov (52 %) je dokonca aj proti tomu, aby o jeho online aktivitách vedeli jeho kolegovia.

Sociálne médiá sa pre mnohých javia ako menej súkromná doména, a preto tu zamestnanci častejšie zdieľajú súkromie s kolegami, nie však so šéfom. Pracovníci sa pravdepodobne obávajú poškodenia verejného imidžu spoločnosti alebo motivácie spoločnosti k monitorovaniu sociálnych sietí zamestnancov v dôsledku zníženej produktivity, čo vedenie berie do úvahy pri rozhodovaniach spojených s povyšovaním. Tieto faktory viedli k tomu, že jeden z dvoch (59 %) zamestnancov priznal, že nechce svoje aktivity na sociálnych sieťach zverejňovať pred svojim šéfom a viac než polovica nechce tieto aktivity zverejňovať dokonca ani pred kolegami.

Ďalších 34 % je proti zobrazeniu obsahu ich správ a e-mailov zamestnávateľovi. Okrem toho ďalších 5 % dokonca uviedlo, že ich kariéra bola nezvratne poškodená v dôsledku úniku ich osobných informácií. Ľuďom záleží na tom, aby mali priaznivý imidž v rámci firmy a nepokazili si vzťahy na pracovisku.