Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

Vodári rozbiehajú opäť kampaň na pitie vody z vodovodu

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

V letných mesiacoch je voda z vodovodu podľa generálneho riaditeľa VVS Stanislava Hrehu najlacnejšou a najekologickejšou alternatívou.

Košice 18. júna (TASR) - Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) chce opäť presvedčiť ľudí vo svojej novej kampani, že voda z vodovodu je kvalitná a nahrádza všetky nápoje. V letných mesiacoch je podľa generálneho riaditeľa VVS, a.s., Stanislava Hrehu zároveň najlacnejšou a najekologickejšou alternatívou.

"Nebalíme ju do plastových fliaš," zdôraznil dnes na tlačovej konferencii v Košiciach. Voda sa však má podľa neho piť len z kontrolovaných zdrojov. Argument, že napojenie na ich vodovod je drahá záležitosť, podľa neho neobstojí. "Prípojka, ktorú robia VVS, stojí už tri roky jedno euro."

Hreha pripomenul, že svoje zdravie ohrozujú najmä tí, ktorí pijú vodu z vlastných studní. Podzemné vody sú totiž podľa neho vo väčšine prípadov poškodené tam, kde nemajú obce vybudovanú kanalizáciu. "Fekálie sa dostávajú do studní, tam vzniká problém, obyvateľ ohrozuje svoje zdravie aj zdravie svojej rodiny."

Nataša Riganová vedúca útvaru chemicko-technologických činností zdôraznila, že pitná voda z kontrolovaných zdrojov je zdravá, nezaťažuje ľudský organizmus. "Je dostupná 24 hodín denne, obsahuje vyvážené množstvo minerálov, jej kvalita sa dá overiť," dodala Riganová.

Komunikačná kampaň Kvalita vody je regionálnym pokračovaním akcie, ktorá sa začala ešte v roku 2009 pod názvom Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu. "Cieľom aktuálneho projektu je zdôrazniť, že voda je vnímaná ako kvalitný nápoj," objasnil Hreha. Voda z vodovodu podľa neho nie je na Slovensku drahá, ale "špeciálne lacná oproti iným európskym krajinám". Vodárne vypočítali, že liter z kohútika stojí 0,0015 eura. Na takúto vodu podľa Hrehu nie sú potrebné ani drahé filtre.

Nová kampaň VVS sa aktuálne zameriava na regióny. V médiách pripomína predchádzajúce kampane aj známou melódiou Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu, zaujať chce aj kresleným humorom. VVS mysleli aj na svojich najmenších spotrebiteľov. Pre nich pripravili interaktívnu fotosúťaž Prázdninové foto s vodou, ktorá potrvá do 30. septembra. Informácie o nej možno nájsť na www.vodarne.eu.