< späť

Volkswagen dáva miliardy eur do vývoja elektroáut a klasických motorov

Ilustračná snímka Foto: TASR

Auto s elektrickým pohonom sa má dostať na trh v roku 2022. VW chce do roku 2025 uviesť na trh viac ako 30 modelov áut s elektrickým pohonom.

Wolfsburg/Pebble Beach 21. augusta (TASR) - Volkswagen (VW) vyvíja svoj model e-Bulli ID Buzz ďalej a pripravuje ho na sériovú výrobu. „Je dôležitým pilierom ofenzívy koncernu,“ uviedol cez víkend v kalifornskom Pebble Beach šéf značky VW Herbert Diess.

Model predstavil koncern už na viacerých automobilových veľtrhoch. Auto s elektrickým pohonom sa má dostať na trh v roku 2022. VW chce do roku 2025 uviesť na trh viac ako 30 modelov áut s elektrickým pohonom. Medzi nimi by mal byť aj jeden terénny. S ním by sa chcel VW presadiť na americkom a čínskom trhu.

Model Buzz má mať dojazd 600 km, čím výrazne prekoná súčasne modely americkej Tesly. Plánuje sa aj jeho nákladný variant. Mal by sa využívať na dodávku tovarov do obchodov v centrách miest.

Vozidlo bude postavené na modulárnych konštrukčných prvkoch, čo mu poskytne mnohé výhody.

VW plánuje vynaložiť na vývoj vozidiel s alternatívnym pohonom 9 miliárd eur. Súčasne za ďalších 10 miliárd eur bude zdokonaľovať klasické spaľovacie motory.

Na nových modeloch áut s elektrickým pohonom pracujú aj nemecké koncerny Daimler a bavorský BMW.

Na predaj aktív je podľa VW ešte dosť času, investície sú dôležitejšie



Nemecká automobilka Volkswagen sa v najbližšom období plánuje viac zamerať na investície do elektrických vozidiel, než na prípadný predaj niektorých aktív, ako je výrobca motocyklov Ducati či prevodoviek Renk.

Viacerí analytici očakávali, že najväčšia európska automobilka sa bude čo najskôr snažiť predať niektoré aktíva, aby získala financie na riešenie vysokých nákladov spojených s rozsiahlou emisnou aférou. Ako však pre agentúru Reuters povedal šéf pre stratégiu VW Thomas Sedran, Volkswagen sa s predajom ponáhľať nemieni. Proti prípadným predajom sú aj vplyvné odbory, ktoré poukazujú na dostatočne silnú finančnú pozíciu spoločnosti, napriek škandálu známemu ako "dieselgate".

"Omnoho dôležitejšie sú diskusie o tom, pre akú oblasť sa firma v budúcnosti rozhodne. Predaj aktív nie je taký podstatný," povedal Sedran.

VW dal pred časom najavo, že prehodnocuje viacero aktív, vrátane Ducati a výrobcu prevodoviek Renk. Záujem o Ducati prejavilo viacero fondov a firiem, okrem nich aj rodina Benettonovcov stojaca za rovnomennou odevnou spoločnosťou. Ponuky na Ducati sa pohybujú od 1,3 miliardy do 1,5 miliardy eur.

Prípadný predaj však stále nemá podporu väčšiny dozornej rady. Najmä zástupcovia odborov, ktorí predstavujú polovicu členov rady, predaj odmietajú s tým, že by sa o takej možnosti malo začať uvažovať až vtedy, keď na to budú vážne finančné dôvody.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.