Doteraz sa hovorilo, že po celom svete jazdí asi 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorých je softvér na klamanie pri emisných kontrolách.
Autor TASR
Berlín 15. októbra (TASR) - Volkswagen v súvislosti s emisným škandálom čaká najväčšia zvolávacia akcia v histórii koncernu. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
V Európskej únii (EÚ) zvolá koncern do servisov približne 8,5 milióna dieselových áut, z toho 2,4 milióna v Nemecku. Nemecké regulačné orgány požadujú od automobilky, aby zvolal všetky dieselové vozidlá so softvérom, ktorý bol zámerne upravený tak, aby skresľoval hodnoty emisií.
Doteraz sa hovorilo, že po celom svete jazdí asi 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorých je softvér na klamanie pri emisných kontrolách. Na začiatku však nebolo jasné, či je program na všetkých trhoch zapnutý a či Volkswagen bude musieť všade zvolať autá do servisov.
Nemecký spolkový úrad pre automobilovú dopravu (KBA) označil softvér za nedovolený a požaduje opravu všetkých áut s motormi, ktoré sú ním vybavené. Podobný postoj majú aj úrady v USA.
V Európskej únii (EÚ) zvolá koncern do servisov približne 8,5 milióna dieselových áut, z toho 2,4 milióna v Nemecku. Nemecké regulačné orgány požadujú od automobilky, aby zvolal všetky dieselové vozidlá so softvérom, ktorý bol zámerne upravený tak, aby skresľoval hodnoty emisií.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Nemecko nariadilo VW povinné zvolávanie áut od začiatku roka 2016
Úrady nariadili Volkswagenu, aby zvolal všetky dieselové vozidlá
Nemecká ministerka: Daňové výhody na dieselová autá by sa mali zrušiť
Nemecko nariadilo VW povinné zvolávanie áut od začiatku roka 2016
Úrady nariadili Volkswagenu, aby zvolal všetky dieselové vozidlá
Nemecká ministerka: Daňové výhody na dieselová autá by sa mali zrušiť
Doteraz sa hovorilo, že po celom svete jazdí asi 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorých je softvér na klamanie pri emisných kontrolách. Na začiatku však nebolo jasné, či je program na všetkých trhoch zapnutý a či Volkswagen bude musieť všade zvolať autá do servisov.
Nemecký spolkový úrad pre automobilovú dopravu (KBA) označil softvér za nedovolený a požaduje opravu všetkých áut s motormi, ktoré sú ním vybavené. Podobný postoj majú aj úrady v USA.