Skupina VW, ktorá okrem rovnomennej značky zahrnuje aj niekoľko ďalších značiek vrátane Audi, Seat, Škoda či Porsche, predala v januári celkovo 698.200 áut.
Autor TASR
Wolfsburg 16. februára (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen odštartovala tento rok výrazným zvýšením objemu predaja. Uviedla to v piatok spoločnosť, ktorá zverejnila výsledky za prvý mesiac roka. Informovala o tom agentúra DPA.
Skupina VW, ktorá okrem rovnomennej značky zahrnuje aj niekoľko ďalších značiek vrátane Audi, Seat, Škoda či Porsche, predala v januári celkovo 698.200 áut. To je o 13,3 % viac než v rovnakom mesiaci minulého roka.
Pod výrazný rast predaja na začiatku roka sa podpísalo najmä zotavenie na čínskom trhu. Je za tým najmä bázický efekt, keď začiatkom roka 2023 ešte na predaj v Číne pôsobili doznievajúce protipandemické opatrenia a oslavy Nového čínskeho roka. V porovnaní s januárom 2023 predal Volkswagen v Číne v tohtoročnom januári o 43 % áut viac.
Na druhej strane, v západnej Európe a na trhu Severnej Ameriky objem dodávok mierne klesol. V západnej Európe predaj klesol o 3 % a v Severnej Amerike o 1 %.
Čo sa týka jednotlivých značiek koncernu, výrazne sa darilo rovnomennej značke VW. V rámci nej spoločnosť predala v januári celosvetovo 382.900 áut, čo v medziročnom porovnaní predstavuje rast o 18 %.
O viac než desatinu vzrástol aj objem predaja áut značky Audi. Celkovo sa predalo 129.500 áut tejto značky, o 13 % viac než v januári 2023. V prípade Porsche predaj dosiahol 26.600 vozidiel, o takmer 7 % viac než pred rokom.
Skupina VW, ktorá okrem rovnomennej značky zahrnuje aj niekoľko ďalších značiek vrátane Audi, Seat, Škoda či Porsche, predala v januári celkovo 698.200 áut. To je o 13,3 % viac než v rovnakom mesiaci minulého roka.
Pod výrazný rast predaja na začiatku roka sa podpísalo najmä zotavenie na čínskom trhu. Je za tým najmä bázický efekt, keď začiatkom roka 2023 ešte na predaj v Číne pôsobili doznievajúce protipandemické opatrenia a oslavy Nového čínskeho roka. V porovnaní s januárom 2023 predal Volkswagen v Číne v tohtoročnom januári o 43 % áut viac.
Na druhej strane, v západnej Európe a na trhu Severnej Ameriky objem dodávok mierne klesol. V západnej Európe predaj klesol o 3 % a v Severnej Amerike o 1 %.
Čo sa týka jednotlivých značiek koncernu, výrazne sa darilo rovnomennej značke VW. V rámci nej spoločnosť predala v januári celosvetovo 382.900 áut, čo v medziročnom porovnaní predstavuje rast o 18 %.
O viac než desatinu vzrástol aj objem predaja áut značky Audi. Celkovo sa predalo 129.500 áut tejto značky, o 13 % viac než v januári 2023. V prípade Porsche predaj dosiahol 26.600 vozidiel, o takmer 7 % viac než pred rokom.