Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 4. máj 2024Meniny má Florián
< sekcia Ekonomika

Výrobca džínsov Levi Strauss sa v 2. kvartáli vrátil k zisku

Na archívnej snímke z 21. marca 2019 reklamný banner značky Levi na budove newyorskej burzy. Foto: TASR/AP

Upravený zisk (bez započítania mimoriadnych položiek) dosiahol 23 centov na akciu oproti strate na úrovni 48 centov/akcia pred rokom.

San Francisco 12. júla (TASR) - Americký výrobca džínsov Levi Strauss zaznamenal v 2. kvartáli obchodného roka 2020/2021 vysoký rast tržieb a návrat k zisku, k čomu prispel zvýšený dopyt po oblečení po uvoľnení protipandemických opatrení.

Spoločnosť v minulých dňoch oznámila, že za 2. kvartál 2020/2021, čo predstavuje trojmesačné obdobie do 30. mája, dosiahla zisk 65 miliónov USD (54,82 milióna eur), čo na akciu predstavuje 16 centov. V rovnakom období pred rokom vykázala stratu 364 miliónov USD (91 centov).

Upravený zisk (bez započítania mimoriadnych položiek) dosiahol 23 centov na akciu oproti strate na úrovni 48 centov/akcia pred rokom. Výrazne tak prekonal očakávania analytikov, oslovených agentúrou Reuters. Tí počítali s návratom k upravenému zisku na úrovni 9 centov/akcia.

Tržby medziročne vzrástli o 156 % na 1,28 miliardy USD. Aj v tomto prípade Levi Strauss prekonal očakávania trhov, ktoré počítali s rastom tržieb na 1,21 miliardy USD. Spoločnosť zároveň zlepšila odhad celoročného zisku aj tržieb, pričom v prípade tržieb už za 3. kvartál počíta s prekonaním úrovne spred pandémie.

(1 EUR = 1,1858 USD)